2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006
HÍREK
2023. 03. 17.
A KBSZ kiadta a 2019. február 3-án a VP-BMF lajstromjelű, Airbus 320-214 típusú repülőgéppel bekövetkezett súlyos repülőeseményről készített zárójelentést. A KBSZ Vizsgálóbizottsága az esemény okának az első konyhában lévő fűthető padlópanel korrózióját azonosította, ami miatt a fűtőelemben zárlat keletkezett. Mivel a repülőgép gyártó kiadványai a végleges megoldás mellett, a régebbi alumínium borítású fűthető padlópanelek alkalmazása során bekövetkező meghibásodások kezelésére is adnak útmutatót, így a KBSZ biztonsági ajánlást nem adott ki.
Zárójelentés: 2019-069-4
2023. 02. 23.
A kora esti órákban a HA-HBQ lajstromjelű, HU269C típusú helikopterrel az Oktató és Növendéke éjszakai kiképző repülés során teljesítményvesztést tapasztalt, ezért a helikopterrel autórotációs üzemmódban értek talajt. A földetéréskor a légijármű jobb oldalára borult és jelentősen megrongálódott. Az eset során személyi sérülés nem történt.
Az esetet a Közlekedésbiztonsági Szervezet 2023-0195-4 nyilvántartási számon vizsgálja.
2023.02.08.
A KBSZ kiadta a 2022. május 9-én a HA-JDZ lajstromjelű, Mooney M20K típusú repülőgéppel bekövetkezett repülőeseményről készített zárójelentést. A KBSZ Vizsgálóbizottsága az esemény közvetlen okát az orrfutó működtető bal oldali rudazat villás végének csavarkötéséhez használt alkatrészek összeszerelési pontatlanságában azonosította, melyet az időszakos karbantartások során nem tártak fel.
Zárójelentés: 2022-0533-4
2023.01.13.
A KBSZ kiadta a 2020. január 4-én a HA-LYD lajstromjelű, Airbus A320-232 típusú repülőgéppel bekövetkezett repülőeseményről készített zárójelentést. A KBSZ Vizsgálóbizottsága az esemény közvetlen okát a repülőtéri tűzoltó tevékenységben tapasztalt emberi tényezőre vezette vissza, ezen túlmenően a Vizsgálóbizottság több hozzájáruló tényezőt, valamint - az eset bekövetkezésével közvetlenül összefüggésbe nem hozható - repülésbiztonsági kockázatot növelő tényezőket azonosított. A feltárt kockázatok csökkentése érdekében a Vizsgálóbizottság több biztonsági ajánlást fogalmazott meg.
Zárójelentés: 2020-0008-4
2023.01.12.
Az SP-AMR lajstromjelű Cirrus SR22 típusú repülőgép pilótájával és három utasával az esti órákban felszállt a tervezett Budapest (LHBP)-Varsó (EPMO) útvonalának teljesítésére. Röviddel a felszállást követően a pilóta és utasai látható füstöt érzékeltek a kabinban. A pilóta sűrgősségi helyzetet (PAN-PAN) jelentett és visszafordult az indulási repülőtérre, ahol eseménymentesen leszállt. Az eset során személyi sérülés nem történt.
Az esetet a Közlekedésbiztonsági Szervezet 2023-0039-4 nyilvántartási számon vizsgálja.