2024 | 2023 | 2022 | 202120202019201820172016 | 20152014201320122011 | 2010200920082007 | 2006


 

HÍREK

 

 

2024. 03. 07.

A KBSZ kiadta a 2023. augusztus 26-án a HA-NAD lajstromjelű Aero AT-3 R100 típusú repülőgéppel bekövetkezett légiközlekedési balesetről készített zárójelentését. A Vb a szakmai vizsgálata során arra a következtetésre jutott, hogy az esemény bekövetkezésének közvetlen oka az volt, hogy a pilóta felszállás után annyira megnövelte a repülőgép állásszögét, hogy az a kritikus érték fölé emelkedett, aminek következtében a légijármű átesett. A KBSZ Vizsgálóbizottsága nem talált olyan körülményt, ami biztonsági ajánlás kiadását indokolná.

Zárójelentés: 2023-1178-4


2024. 03. 05.

Budaörsi felszállás után, Kecskéd repülőtérre tervezett útvonalrepülési feladat végrehajtása közben helyi idő szerint 10:05-kor Óbarok térségében motorhiba miatt kényszerleszállást hajtott végre a HA-BAE lajstromjelű, Cessna 152 típusú egymotoros, könnyű repülőgép bolgár illetőségű növendékpilótája. Sem a pilóta, sem a légijármű nem sérült a földet érés során. A leszállás művelt területre történt, ahol a veteményben kisebb taposási kár keletkezett. A kezdeti vizsgálatok a motorhibát igazolták.

Az esetet a Közlekedésbiztonsági Szervezet 2024-0284-4 nyilvántartási számon vizsgálja.


2024. 02. 27.

Egy Cavalon típusú autogyro Tököl – Farkashegy útvonalon repült, Budaörs külterületénél motorja leállt, ami miatt a pilóta kényszerleszállást hajtott végre. A légijármű az eset során súlyosan megrongálódott, a fedélzeten tartózkodó 2 személy könnyű sérüléseket szenvedett.

Az esetet a Közlekedésbiztonsági Szervezet 2024-0266-4 nyilvántartási számon vizsgálja.


2024. 01. 15.

A KBSZ kiadta a 2022. október 15-én a D-EHUY lajstromjelű Piper PA-28-140 típusú repülőgéppel bekövetkezett repülőeseményről készített zárójelentését. A Vb a szakmai vizsgálata során arra a következtetésre jutott, hogy az esemény bekövetkezésének közvetlen oka a motor normál üzemi tartományon kívüli huzamosabb üzemeltetésére vezethető vissza, ami a motor túlmelegedéséhez és teljesítménycsökkenéséhez vezetett. A KBSZ Vizsgálóbizottsága nem talált olyan körülményt, ami biztonsági ajánlás kiadását indokolná.

Zárójelentés: 2022-1467-4