• English (UK)

- Hírek

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006


 

HÍREK

 

2024.05.18. - Duna 1687 fkm (Verőce)

A Verőce előtti Duna-szakaszon 22:15 körüli időpontban, egy völgymenetben, nagy sebességgel közlekedő kisgéphajó frontálisan ütközött egy hegymenetben haladó kabinos személyhajóval. A kisgéphajóban 8 fő tartózkodott, akik közül 1 fő súlyos sérülésekkel partra tudott úszni, ahol segítséget kért. A kisgéphajó üresen sodródó roncsát a Megyeri hídnál találta meg a Katasztrófavédelem tűzoltóhajója. A többi személy felkutatását a hatóságok megkezdték, 2 elhunytat rövid időn belül megtaláltak. A további 5 eltűnt személy keresése a baleset helyszíne alatti Duna-szakaszon a parton, a vízen és a levegőből is nagy erőkkel zajlott a következő napokban. A balesetben részes kabinos személyhajót a hatóságok Komáromnál állították meg, ahol a helyszíni szemle során az ütközés ténye a hajótesten észlelhető nyomok és a további bizonyítékok alapján megerősítést nyert.

A Közlekedésbiztonsági Szervezet Vizsgálóbizottsága az esemény bekövetkezésének körülményeiről a verőcei helyszínen adatgyűjtést végzett, továbbá Komáromban részt vett a kabinos személyhajó szemléjén, valamint jelen volt a kisgéphajó roncsának partra emelésén. A KBSZ Vizsgálóbizottsága a szemlék során tanúkat hallgatott meg, megvizsgálta és dokumentálta az érintett úszólétesítmények sérüléseit, információkat gyűjtött az adatrögzítésre alkalmas eszközökből. A helyszíni szemlével párhuzamosan a KBSZ Vizsgálóbizottsága megkezdte a háttéradatok begyűjtését is, folyamatban van a hajózási informatikai rendszerekben rögzített adatok, valamint a vízi járművekre, járművezetőkre vonatkozó dokumentumok, továbbá a hidrológiai és meteorológiai adatok beszerzése.

Az esemény okainak feltárására, továbbá a tanulságok levonásával a jövőbeni hasonló események bekövetkezésének megelőzésére a Közlekedésbiztonsági Szervezet 2024-037-6 számon szakmai vizsgálatot indított. A vizsgálat lezárultával a Közlekedésbiztonsági Szervezet nyilvános Zárójelentést készít, amit a honlapján közzétesz.

Frissítés (2024.05.27.): A keresőegységek további 4 elhunytat megtaláltak, jelenleg 1 eltűnt személy keresése van még folyamatban.

Frissítés (2024.05.28.): Megtalálták a verőcei hajóbaleset utolsó áldozatát is.


2024.05.16. - Duna 1449 fkm, jobb part mellett

Egy magyar lobogójú motoros hajó a kikötőből induláskor, a déli szél miatt az előtte veszteglő tűzoltóhajónak sodródott. Személyi sérülés, lékesedés nem történt. A tűzoltóhajó munkacsónakja és annak tartóbakja megsérült. A tűzoltóhajó szerkezeti épségét a hajó gyártója ellenőrizte.


2024.05.09. - Duna 1639 fkm, bal part mellett

Egy lehorgonyzott bárka rásodródott a mögötte szintén horgonyon veszteglő, másik két bárkára. Az úszólétesítmények nem sérültek meg, de horgonyaik összeakadtak. Az összeakadt bárkákat géphajó segítségével szétválasztották. Az eset során személyi sérülés és környezetszennyezés nem történt


2024.05.07. - Duna 1448 fkm

Egy holland lobogójú önjáró áruszállító hajó egy mellévett bárkával elindult a rakodótól. A manőver közben a bárka felakadt, de a géphajó önerőből le tudta szabadítani. A bárka átvizsgálásakor kiderült, hogy a hajótest első harmadában lékesedett. A bárka rakománya gabona volt.

A kötelék a bal part mellett, hajóúton kívül, horgonyon megállt. A vízbetörés miatt a személyzet szivattyúkat helyezett üzembe, ezzel sikerült a bárka úszáshelyzetét stabilizálni. Négy nap múlva a személyzetnek sikerült a vízbetörést megszüntetni és a bárka eredeti úszáshelyzete helyreállt. Az elvégzett javítást a Hajózási Hatóság ellenőrizte, majd engedélyezte, hogy a kötelék folytathassa útját. Ezt követően a járművek völgymenetben eseménymentesen elhagyták a magyar Duna-szakaszt. Az eset során személyi sérülés és környezetszennyezés nem történt.


2024.04.25. - Duna 1647 fkm

Egy völgymenetben haladó termes személyhajót egy másik hajó kiszorított a hajózóút jobb szélére, ahol ütközött az ott telepített vörös kitűzőjellel. A személyhajó és a kitűzőjel nem sérült, személyi sérülés nem történt.


2024.03.14. - Duna 1793 fkm, jobb part mellett

A jelzett helyen egy szlovák lobogójú tolóhajó egy bárkával felakadt, a jobb part mellett, hajóúton kívül. A bárka rakománya acéltekercs volt. A felakadt egységek a forgalmat nem akadályozták, lékesedést nem jelentettek. Öt nap múlva a vízszint emelkedésének segítségével, a felakadt kötelék leszabadítása sikeresen lezajlott. A felakadás és leszabadítás következtében egyik járműben sem keletkezett kár, személyi sérülés és környezetszennyezés nem történt.


2024.02.22. - Balaton, Alsóörs

04 óra 24 perckor a BAHART Vitorláskikötőben kigyulladt egy elektromos meghajtású kishajó. A lángoló kishajó megrongált 3 másik vitorlás kishajót, valamint a kikötésére szolgáló pontont. Az elektromos kishajót a kikötőkötelek elégése után a szél átfújta a szemben levő hajóállásba, ahol szintén megrongálta a kikötőpontont, majd elsüllyedt. Személyi sérülés nem történt, a kishajókban és pontonokban okozott kár jelentős mértékű.

A Közlekedésbiztonsági Szervezet Vizsgálóbizottsága az esemény bekövetkezésének körülményeiről a helyszínen adatgyűjtést végzett.

Az esemény okainak feltárására, továbbá a tanulságok levonásával a jövőbeni hasonló események bekövetkezésének megelőzésére a Közlekedésbiztonsági Szervezet 2024-009-6 számon szakmai vizsgálatot indított. A vizsgálat lezárultával a Közlekedésbiztonsági Szervezet nyilvános Zárójelentést készít, amit a honlapján közzétesz.


2024.02.13. - Duna 1479,6 fkm, bal part mellett (Baja)

Egy szlovák lajstromban lévő szárazáru-szállító bárka Baján, a dunai nyíltvízi rakodó pontonja mellett állt, ahol 13:00 órakor megkezdték a berakodást. A tervezett rakomány 1070 tonna szójabab volt. A partra fixen telepített kihordószalag szállította a rakományt a bárka rakterébe, ezért a rakodás során többször is változtatni kellett a bárka kikötési helyzetén a rakomány bárka teljes hosszában történő, egyenletes eloszlása érdekében. Délután 16:53 perckor megállították a berakodást egy újabb helyzetváltoztató manőver szükségessége miatt. Ez már a 7-8. ilyen manőver volt aznap. A manőver során, 17:01-kor a bárka orrában tartózkodó matróz a vízbe esett és elmerült. A matróz munkavégzés közben nem viselt mentőmellényt.

A Közlekedésbiztonsági Szervezet Vizsgálóbizottsága az esemény bekövetkezésének körülményeiről a helyszínen adatgyűjtést végzett.

Az esemény okainak feltárására, továbbá a tanulságok levonásával a jövőbeni hasonló események bekövetkezésének megelőzésére a Közlekedésbiztonsági Szervezet 2024-008-6 számon szakmai vizsgálatot indított. A vizsgálat lezárultával a Közlekedésbiztonsági Szervezet nyilvános Zárójelentést készít, amit a honlapján közzétesz.


2024.02.10. - Duna 1693,2 fkm

Egy román lobogójú önjáró tankhajó Visegrád térségében a kormányberendezés hibája miatt megállt és a hajóút jobb oldalán horgonyon vesztegelt. A műszaki meghibásodás elhárítását követően a hajó folytatta útját célkikötője felé.


2024.01.15. - Duna 1449,1 fkm

Egy holland önjáró teherhajó üres állapotban, hegymenetben a Mohácsi Kikötőhöz érkezett, ahol megállt határátlépési céllal. A kikötési manőver során, a hajó elején egyedül dolgozó matróz kiadta az első kikötőkötelet, majd a második kikötőkötél kiadását kezdte meg. Ez alatt a hajó a partfal melletti megfelelő pozícióba manőverezett. A hajó hátrafelé mozgása közben a matróz feltehetőleg megcsúszott a fedélzeten, elesett, majd a partfal és a hajó közé zuhant. A matróz a helyszínen életét vesztette.

A Közlekedésbiztonsági Szervezet Vizsgálóbizottsága az esemény bekövetkezésének körülményeiről a helyszínen adatgyűjtést végzett.

Az esemény okainak feltárására, továbbá a tanulságok levonásával a jövőbeni hasonló események bekövetkezésének megelőzésére a Közlekedésbiztonsági Szervezet 2024-003-6 számon szakmai vizsgálatot indított. A vizsgálat lezárultával a Közlekedésbiztonsági Szervezet nyilvános Zárójelentést készít, amit a honlapján közzétesz.


2024.01.10. - Duna 1625 fkm

Tököl térségében egy önjáró hajó műszaki meghibásodás miatt a hajóútban vesztegelt. A hajó a továbbiakban fuvarfeladatát már nem tudta folytatni, ezért teljes rakománya átrakásra került egy bárkába, majd az önjáró 2024.01.12-én saját erőből beállt Csepel Szabadkikötőbe.