• English (UK)

 

 

 

2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
| 2006



2009.12.09. - Újabb jelentés az Air Fance A330-as gépének 2009.06.01-i balesetéről

A BEA, francia balesetvizsgáló szervezet 2009. december 17-én kiadta az Air France Rio De Janeioból Párizsba tartó AF 447-es járatának balesetéről szóló 2. közbenső jelentését angol és francia nyelven.

 

2009. 12. 07. - KBSZ Oklevél a polgári repülés világnapja alkalmából

A polgári repülés világnapja alkalmából a repülésbiztonság érdekében kifejtett kimagasló tevékenységért, az oktatásban és a balesetvizsgálatban végzett több évtizedes munkássága elismeréseként id. Badovszky György vehette át a KBSZ Oklevelét. Az Oklevelet és a kísérő ajándékot – egy pár repülőgéppel kombinált könyvtámaszt - Mészáros László főigazgató a világnap alkalmából rendezett szakmai fogadáson adta át id. Badovszky Györgynek.

Ugyancsak a szakmai fogadás keretében kerültek átadásra az idei Magyar Polgári Repülésért Érdemérmek. Minden esztendőben négy személy részesülhet a közlekedést felügyelő miniszter által 2006-ban alapított Érdeméremben, amelyre javaslatot egy szakmai kuratórium tesz. A kitüntetéseket dr. Csepi Lajos közlekedési szakállamtitkár adta át.


A Kuratórium jelölése alapján 2009-ben Magyar Polgári Repülésért Érdeméremben részesült:

Kis Barnabás, a HungaroControl igazgatója, Matuz István, az MRSZ főpilótája, Szomora Sándor, a Lufthansa Technik Budapest vezérigazgató-helyettese, Váradi József, a Wizz Air Légitársaság vezérigazgatója.

A Kuratórium jelölése alapján Közlekedésért Érdeméremben részesült Kiss Tibor, a MALÉV nyugalmazott vezetője, pilótája, aki a pályafutását még a MASZOVLET-nél kezdte.

 

2009. 10. 11. - KBSZ közlemény - Sárkányrepülő halálos balesete

A zalaegerszegi repülőtéren szombaton kora délután halálos balesetet szenvedett egy sárkányrepülő. A független szakmai vizsgálat eddigi megállapítása szerint a sárkányrepülő a felszállás során, mintegy 300 méter magasból zuhant a földre. A gyalogsárkány-repülőnek aznap már volt két sikeres felszállása, amelyek autóvontatással történtek. A harmadik felszállás során azonban a szemtanúk elmondása szerint, a szükséges magasságot elérve, eddig tisztázatlan okból nem történt meg időben a vontatókötélről való leoldás. A rendőrség további vizsgálatok céljából lefoglalta a vontatáshoz használt eszközöket, a vontatóautót, a vontatókötelet, valamint az autó, illetve a sárkányrepülő kioldószerkezetét.


2009. 09. 24. - KBSZ közlemény - Air France 447 járat

A francia kivizsgáló szervezet, a BEA 2009. augusztus 5-én Párizsban ismertette az érintett országok balesetvizsgáló szervezeteinek képviselőivel az AF 447-es járat balesetével kapcsolatos vizsgálat addigi megállapításait. A tájékoztatón részt vett a Közlekedésbiztonsági Szervezet is, amely a balesettel összefüggésben rendelkezésére álló – köztük a BEA-tól származó - információkat ismertette a magyar áldozatok hozzátartozóival.


2009. 09. 28-29. - KBSZ közlemény - UL balesete

Hétfőn 18.30 órakor balesetet szenvedett egy Apollo Fox típusú ultrakönnyű légijármű a dunakeszi repülőtér közelében. A pilóta a helyszínen életét vesztette.

A független szakmai vizsgálat első megállapítása szerint a repülőgép Dunakeszi repülőtérről szállt fel egy személlyel a fedélzetén, és a felszállást követően mintegy egy percnyi repülés után, kb. 100 méter magasból lezuhant a repülőtér közvetlen közelében.

A helyszíni szemle kedden folytatódott. A KBSZ vizsgálóbizottsága megállapította, hogy a repülőgép rendelkezett mentőernyővel, de azt a felszállás előtt nem helyezték működőképes állapotba.

A nap során a szakemberek tételesen átvizsgálják műszaki szempontból a roncsot, s ettől a vizsgálattól várnak választ többek között arra a kérdésre is , hogy vajon járt-e a repülőgép motorja a baleset pillanatában, s ha igen, hozzávetőleg milyen teljesítménnyel.


2009.06.11
- KBSZ közlemény – Air France 447 járat

A Közlekedésbiztonsági Szervezet jelezte részvételi szándékát az Air France 447 járata 2009. június 1-én történt balesetének kivizsgálásában a francia kivizsgáló szervezet, a Bureau d’Enquêtes et d’Analyses pour la securité de l’aviation civil (BEA) felé, mivel a baleset áldozatai között magyar állampolgárok is voltak. A BEA vezetője visszaigazolta a KBSZ részvételét a vizsgálatban. A KBSZ részéről kijelölésre került a képviselő személye, aki korábban pilótaként dolgozott.

 

A Nemzetközi Polgári Repülésről szóló Egyezmény 13. Függelékének 5.27 pontja rendelkezik a balesetben elhunyt polgárai miatt különösen érdekelt állam részéről a kivizsgálásban résztvevő szakértő jogairól, amelyek:

  • a baleset helyszínének felkeresése;
  • a vonatkozó ténybeli információkhoz való hozzáférés;
  • az áldozatok azonosításában való részvétel;
  • a szakértő államának túlélő polgárai kikérdezésében való segédkezésre;
  • és a zárójelentés egy példányának kézhezvételére.

A francia kivizsgál szervezet, a BEA arról tájékoztatta a KBSZ-t, hogy akkor kívánja a teljes vizsgálóbizottságot összehívni, amikor befejeződött a roncsok kiemelése az óceánból és megtörtént azok Franciaországba szállítása. Addig is kérték a KBSZ közreműködését a magyar áldozatok személyazonosságának megállapításához.