• English (UK)

 

2017 | 20162015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
| 2006

 

2014. július 18. - Az ICAO is részt vesz az MH17 járat balesetének kivizsgálásban

Kattintson ide az ICAO közlemény megtekintéséhez

Apollo Fox balesete – A műszaki meghibásodás nagy valószínűséggel kizárható

2014. 05. 30. – A Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) Vizsgálóbizottsága pénteken összegezte a szerda este balesetet szenvedett Apollo Fox ultrakönnyű repülőgép helyszíni vizsgálatának tapasztalatait, amelyek szerint nagy valószínűséggel kizárható, hogy műszaki meghibásodás okozta volna a balesetet.

A helyszínen tapasztaltak és a roncs helyzete alapján a Vizsgálóbizottság azt valószínűsíti, hogy a repülőgép sérülései a földnek ütközéskor keletkeztek, és a becsapódáskor a repülőgép üzemképes állapotban volt. A roncs helyzetéből arra is lehet következtetni, hogy a repülőgép meredek repülési pályán, a függőleges tengelye körül forogva ért földet. A helyszíni megállapításokat erősíti, hogy a repülőgép május közepén légialkalmassági felülvizsgálaton esett át, amelyen műszakilag megfelelt.

A balesetvizsgálat további iránya minél több információ begyűjtése a repülés feltétezett céljáról, a végrehajtás módjáról és a repülés körülményeiről, illetve a fedélzeten lévő pilóták szakmai hátteréről. A típus mindkét ülésből egyformán vezethető, és a fedélzeten tartózkodó mindkét pilóta rendelkezett ezen repülőgép vezetésére jogosító engedéllyel.

A balesetet szenvedett repülőgép fedélzetén három olyan eszköz is volt, amelyek alkalmasak lehetnek a repülési pályát leíró GPS adatok rögzítésére. Tartalmuk kinyerésére azonban csak speciális laboratóriumi körülmények között lehet kísérletet tenni, mivel a baleset következtében jelentősen megrongálódtak. Ezért a KBSZ a balesetvizsgáló szervezetek európai hálózatának tagjaihoz fordul segítségért, amelyekkel már korábban is több alkalommal sikeres volt az együttműködés

2014. május 29. - Apollo Fox balesete

2014. 05. 29. – Balesetet szenvedett egy Apollo Fox típusú UL a dunaújvárosi repülőtér közelében, fedélzetén két személlyel, akik a baleset következtében életüket vesztették.

A repülőgép roncsát reggel találták, de a baleset az eddigi információk szerint az előző nap kora este történt. A pilóta nem adott le repülési tervet, így a hivatalos kutatás-mentés csak másnap kezdődhetett meg.

A helyszínen fellelhető nyomok alapján a repülőgép járó motorral, meredek szögben ütközött a földnek, a műszerei az ütközés következtében kiszakadtak. A repülőgép a dokumentuma alapján május közepén esett át légialkalmassági felülvizsgálaton.

Több forrásból is az az információ erősíthető meg, hogy a baleset feltételezhető időpontjában a térségben nem volt zivatar tevékenység.


2014. március 21. - Motoros sárkányrepülő halálos balesete

Halálos balesetet szenvedett egy motoros sárkányrepülő Jakabszállás és Matkó között, az 54 sz. út DK-i oldalán. A helyszíni szemle megállapítása szerint a motoros sárkányrepülő a baleset helyszínén szállt fel egy füves területről, majd rövid repülést követően, gyakorlatilag a felszállás helyén, de a felszálló irányra merőlegesen, nagy sebességgel becsapódott a földbe. A helyszín és a roncs állapota alapján a légijármű egyben, nagy teljesítményen járó motorral ért földet, és a tűz is a földnek ütközés következtében keletkezett. A baleset kapcsán a KBSZ szakmai vizsgálatot indított.