BA2014-102-4P-1 A Közlekedésbiztonsági Szervezet Vizsgálóbizottsága a szakmai vizsgálat során megállapította, hogy a tárgyi eset során a Piper PA-38-112 Tomahawk típusú repülőgép jobb oldali főfutójának leválása a főfutó laprugójának végénél található rögzítő csavar fáradásos törése miatt következett be.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezet javasolja a Szövetségi Légiközlekedési Hatóságnak (FAA), hogy az üzemeltetési tapasztalatok alapján vizsgálja meg a Piper PA-38-112 típusú repülőgépek futóművére vonatkozó SB673B Szerviz Bulletin helyett az SB1200 Szerviz Bulletin-ben megnevezett kötőelemek alkalmazásának lehetőségét.
Amennyiben a Szövetségi Légiközlekedési Hatóság a Piper PA-38-112 típusú repülőgépek futóművét megbízhatóbbnak találja az SB1200 számú Szerviz Bulletin-ben meghatározott alkatrészek beépítésével a korábbi változatnál, akkor vizsgálja meg az AD90-19-03 számú Légialkalmassági Irányelv módosításának lehetőségét az SB1200 számú Szerviz Bulletin-nek megfelelően.

Az ajánlás elfogadása és végrehajtása esetén a Piper PA-38-112 típusú repülőgépek főfutóinak csavarkötései erősebb kötőelemekre lesznek cserélve, melyet követően a Vizsgálóbizottság véleménye szerint a jövőbeni hasonló esetek bekövetkezésének kockázata csökkenthető.