BA2014-093-4P-1

A KBSZ vizsgálóbizottsága a szakmai vizsgálat során megállapította, hogy az eseményt előidéző jobb oldali csűrő meghibásodás kiváltó okai az alábbiak voltak:
-a tárgyi repülést megelőzően a MEL 27-14-04 pont szerint deaktiválva lett a jobb oldali csűrő kék hidraulika rendszer munkahengere (Servo-Control).
-a repülés során meghibásodott a csűrők mozgatásáért felelős ELAC1 számítógép

Az Airbus A320 típuscsaládhoz tartozó repülőgépek az üzemeltetés típusától függően általában napi 6 - 8 járatot (10 napos időtartamra vonatkozóan 60-80 járatot) teljesítenek, amely időtartam alatt a MEL vonatkozó pontjai alapján valamelyik, vagy mindkét oldali csűrőn csak 1 munkahenger üzemképessége van előírva. (Az MMEL 27-14-02 alapján a bal oldali csűrő zöld hidraulika rendszer munkahengere, és az MMEL 27-14-04 alapján a jobb oldali csűrő kék hidraulika rendszer munkahengere egyidejűleg is lehet üzemképtelen 10 nap időtartamra).

A Közlekedésbiztonsági Szervezet javasolja az Airbus gyárnak, hogy vizsgálja felül és lehetőség szerint csökkentse az Airbus A318/A319/A320/A321 Master Minimum Equipment List dokumentum MMEL27-14-01 – MMEL27-14-04 oldalain szereplő üzemképtelen csűrő munkahengerek 10 naptári nap időtartamra vonatkozó intervallumát.

Az ajánlás elfogadása és végrehajtása esetén a vizsgálóbizottság véleménye szerint az Airbus A320 típusú repülőgépcsaládon jelentősen csökkenthető azoknak a repüléseknek a száma, amikor a fly-by-wire rendszer csűrő mozgató hidraulika rendszere egycsatornás üzemmódban dolgozik. Így csökken a kockázata annak, hogy egy esetleges ELAC1 vagy ELAC2 számítógép meghibásodás már önmagában is csűrő működésképtelenséget okozzon.