A KBSZ saját hatáskörében megvizsgálta a 2007. március 27-én bekövetkezett repülőeseményt (KBSZ nyilvántartási szám: 2007-078-4) melynek során a légiforgalmi irányítás ILS megközelítésre adott engedélyt egy érkező légijárműnek, miközben az közzétett módon üzemen kívül volt.

A 2007-078-4 és jelen esemény hasonlóságára való tekintettel a Vb javasolja a 2007-078-4 számú repülőesemény kapcsán megfogalmazott alábbi biztonsági ajánlások alkalmazását ezen repülőesemény esetében is.

BA2007-125-4_1 A Vb javasolja a HungaroControlnak, hogy biztosítson az APP munkahelyeken visszajelzést az irányítók számára a navigációs berendezések működéséről.

BA2007-125-4_2 A Vb javasolja a HungaroControlnak, hogy vizsgálja felül az ALMOS rendszer kijelzőjének gyakorlati használhatóságát, és szükség szerint módosíttassa azt az APP munkahely igényei szerint.

BA2007-125-4_3
A Vb javasolja a HungaroControlnak, hogy biztosítsa a vonatkozó NOTAM tájékoztatások elérhetőségét, könnyen értelmezhető formában az irányítói munkahelyeken.

BA2007-125-4_4
A Vb javasolja a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légiközlekedési Igazgatóságnak, hogy vizsgálja felül a légiforgalom irányításának szabályairól szóló 16/2000. (XI. 22.) KöViM rendelet 2. számú melléklet, 4 fejezet. 4.3. pontja és a HungaroControl ATS Kézikönyv II. Rész, 1.5.4. pontja által, a műszeres megközelítést végző légijárművek számára biztosított  biztonsági garanciákat.