Kategória / Occurrence class: | Incident | |||||||||||||||
Dátum / Date: | 2009.10. | |||||||||||||||
Időpont / LT: | ||||||||||||||||
Ország / Country: | Hungary | |||||||||||||||
Helyszín / Location: | Budapest | |||||||||||||||
Sérülés / Airplane damage: | none | |||||||||||||||
Esemény leírása / Narrative: |
Bejelentés szerinti eseményleírás: Az előkészítés és beszállás közben kigyulladt a „MASTER CAUTION" lámpa, a figyelmeztető tablók paneljén pedig megjelent a „FLT COMP DUCK HOT" és a „CABIN DUCK HOT" sárga figyelmeztető jelzés. A személyzet végrehajtotta az AOM illetve a QRH-ben előírtakat, és várták, hogy a rendszer visszahűljön a normál hőmérsékletre. A hőmérsékletek visszacsökkentek azonban a figyelmeztető jelzés nem szűnt meg. A személyzet ennek ellenére végrehajtotta a felszállást. Felszállás után emelkedés közben szembesültek vele, hogy a rendszer nem biztosít túlnyomást a hermetikus kabinban és utastérben ezért a személyzet megszakította a kezdeti emelkedést és a visszafordulás mellett döntött. A leszállást rendben végrehajtották. | |||||||||||||||
Típus / Type: | Bombardier, DHC-8-402 | |||||||||||||||
Lajstromjel / Registration: | HA-LQD | |||||||||||||||
Üzemeltető / Operator: | MAGYAR REPÜLŐ SZÖVETSÉG | |||||||||||||||
| ||||||||||||||||
Induló repülőtér / Departure airport: | Hungary LHBP (BUD): Budapest/Ferihegy | |||||||||||||||
Érkező repülőtér / Destination airport: | Germany EDDS (STR): Stuttgart |