Kategória / Occurrence class: | Serious incident | |||||||||||||||
Dátum / Date: | 2008.10.26. | |||||||||||||||
Időpont / LT: | 15:30:00 | |||||||||||||||
Ország / Country: | Hungary | |||||||||||||||
Helyszín / Location: | LHBP | |||||||||||||||
Sérülés / Airplane damage: | None | |||||||||||||||
Esemény leírása / Narrative: | A járat (München - Bukarest) teljesítése során, Magyarország légterében, műszaki ok miatt nem tervezett leszállást hajtott végre Budapest - Ferihegy repülőtéren. A két működőképes (fedélzeti segédhajtómű [APU] és az N°1-es - bal hajtómű) generátor közül az APU automatikus leállása miatt az útvonal biztonságos teljesítése nem volt biztosított. A légijármű rendben leszállt Budapesten. Utaskiszállítás után a karbantartó bázis műszaki előterére gurult. The aircraft was flying with one inoperative generator and two generators (the generator on the LH engine and the APU). During the flight, in Hungarian airspace and at cruising altitude (FL 330) the APU shut down automatically due to high oil temperature. Since it is not allowed to continue the flight if more than 50% of the generators are lost, the crew disrupted the flight and landed at Budapest without further problems. | |||||||||||||||
Típus / Type: | AIRBUS INDUSTRIES A319-114 | |||||||||||||||
Lajstromjel / Registration: | D-AILF | |||||||||||||||
Üzemeltető / Operator: | Germany - Deutsche Lufthansa | |||||||||||||||
| ||||||||||||||||
Induló repülőtér / Departure airport: | Germany - EDDM (MUC): Munchen | |||||||||||||||
Érkező repülőtér / Destination airport: | Roumanie - LROP (OTP): LROP : Bucuresti/HENRI COANDA |