BA2012-159-4P-1: A vizsgálat során megállapítást nyert, hogy a konfliktushelyzetre figyelmezető STCA jelzés az EL EC radar monitorán az irányító látókörének határán, vagy azon kívül helyezkedett el, ami megnövelte a jelzés felismeréséhez szükséges időt.
A Közlekedésbiztonsági Szervezet javasolja a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt-nek, hogy vizsgálja meg olyan irányítói technikák, vagy műszaki megoldások alkalmazásának lehetőségét, amelyekkel biztosítható, hogy a légiforgalmi irányítók által használt radar képernyőn bárhol megjelenő STCA jelzésről az irányítók azonnal tudomást szereznek és ezeket a megoldásokat vezesse be.
Az ajánlás elfogadása és végrehajtása esetén az irányítók gyorsabban tudomást szereznek azokról az STCA jelzésekről, melyek látóterükön kívül jelennek meg a radar képernyőn.
BA2012-159-4P-2: A vizsgálat során megállapítást nyert, hogy a radar monitoron, az S-módból származó információ - mely a repülőgép fedélzetén, az engedélyezett magasságtól eltérő magasság beállításra utal - a légijármű irányítását átvenni készülő irányító radar képernyőjén nem jelenik meg. Ennek az információnak a hiánya az esemény során megnövelte az átvevő irányító hatékony beavatkozásához szükséges időt.
A Közlekedésbiztonsági Szervezet javasolja a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt-nek, vizsgálja meg annak a lehetőségét, hogy a MATIAS rendszerben az átadás/átvétel fázisban lévő radarcímkékben az átvevő irányító radarképernyőjén is jelenjen meg az S-módból származó információ, mely a repülőgép fedélzetén, az engedélyezett magasságtól eltérő magasság beállításra utal.
Az ajánlás elfogadása és végrehajtása esetén az irányítók gyorsabban és nagyobb megbízhatósággal szerezhetnek tudomást arról, ha az átvétel fázisában lévő repülőgép fedélzetén az engedélyezettől eltérő magasságot állított be a pilóta.
BA2012-159-4P-3: A vizsgálat során megállapítást nyert, hogy a súlyos repülőesemény az EL EC iránytó 180 perces beültetési időszakának végén következett be.
A Közlekedésbiztonsági Szervezet javasolja a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt.-nek, hogy a légiforgalmi szakszemélyzet számára 90 perc képernyő előtt eltöltött munkaidő (beültetési idő) után minden esetben biztosítson/követeljen meg legalább 15 perc pihenőidőt.
Az ajánlás elfogadásával és végrehajtásával csökkenthető a szellemi kifáradásból eredő munkaminőség romlás lehetősége.