• English (UK)

BA2010-026-6_1.: A kotrólánc dereglyéje elsüllyedt, műszaki állapotának, leromlása, vízmentes terei zárófedeleinek hiánya miatt, ezért a Vb. javasolja megfontolásra az NKH részére, hogy a kotrólánc összes úszóegysége (mentőcsónakok, jelzőbóják nem), rendelkezzen önálló hajóbizonyítvánnyal, mert csak így biztosítható teljes mértékben, hogy a korábban tartozékként kezelt úszóművek műszaki állapota is minden újravizsgáztatás alkalmával az összes üzemképességi szemle követelménynek megfeleljen. Javasoljuk továbbá, hogy a dereglye okmánya részletes felsorolással tartalmazza a feltétlenül szükséges felszereléseket, azok méreteit.

BA2010-026-6_2.: A kotrólánc dereglyéje elsüllyedt szélsőséges időjárási körülmények között, melyhez vélhetően még plusz hozzájárult a személyzet figyelmetlensége, esetleg túlterheltsége, emiatt a Vb javasolja az üzemeltetőnek, hogy hasonló külső körülmények alkalmával írásban utasítsa a kotró ill. úszóműveinek személyzetét, hogy ilyen esetekben sűrítse az úszóegységek ellenőrzését, és a kotró egységeivel ill. a hozzá tartozó egyéb úszóművekkel védettebb horgonyzóhelyen, partközelben, hajóúton kívül várja meg a vihar elmúltát.

BA2010-026-6_3.: A dereglye süllyedése és hajóútból történő kivontatása között igen hosszú idő telt el, ezen idő alatt folyamatosan érvényben volt a 027/Du/2010 sz. Hajósoknak Szóló Hirdetmény, ami korlátozást rendelt el a hajósok részére találkozás és előzés formájában. A Vb emiatt javasolja az NKH-nak, hogy vizsgálja meg annak lehetőségét, hogy milyen szabályzó eszközök bevezetésével lehet meggyorsítani az elsüllyedt járművek kiemelését a hajóútból, ami jelentősen csökkenthetné a kockázatot az adott területen a közlekedésben részt vevő többi hajó számára.