• English (UK)

Mivel a KFF Hajózási Felügyelet a baleset bekövetkezése után megszigorította a tervjóváhagyási eljárását, ezért ebben a tekintetben nincs szükség biztonsági ajánlás kiadására.
A hatályos jogszabályok, vonatkozó rendelkezések, a helyes hajózási gyakorlat, kellő gondosság és figyelem betartásával az ilyen balesetek elkerülhetők, mindezek ellenére a vizsgálóbizottság biztonsági ajánlás kiadását tartja szükségesnek.

BA2006-005-6_1 A szakmai vizsgálat megállapításai alapján a hídlábbal ütközéssel, majd a bárka süllyedésével végződött súlyos víziközlekedési baleset bekövetkezésében közrejátszott, hogy az üzemeltető olyan parancsnokot bízott meg az első útjára induló átépített toló-vontató hajó vezetésével, aki nem rendelkezett tolóhajózási gyakorlattal. A Vb javasolja az üzemeltetőnek, hogy személyzetpolitikájában helyezzen különösen fontos hangsúlyt a szakmai feltételek meglétére.

BA2006-005-6_2 A szakmai vizsgálat megállapításai alapján a hídlábbal ütközéssel, majd a bárka süllyedésével végződött súlyos víziközlekedési baleset bekövetkezésében ugyan nem játszott szerepet az a tény, hogy a 3 bárka érvénytelen okmánnyal indult útjára, de a Vb kockázatnövelő tényezőt lát benne. Ezért a Vb javasolja az NKH Kiemelt Ügyek Igazgatósága Hajózási Hatósági Főosztályánál, mint a KKF jogutódjának, hogy működjön együtt a külföldi hatóságokkal és a vízirendészetekkel, hogy kiszűrhetőek legyenek az érvénytelen okmánnyal hajózó úszóegységek.