• English (UK)

BA-2006-025-1 -  A szakmai vizsgálat megállapításai alapján, a felakadásból adódó közel tíz napos kényszerszünet az aktuális vízállás pontos adatainak ismeretében, valamint kitűzési jelek megfelelő elhelyezésével megelőzhető, elkerülhető lett volna.

A víziközlekedés általános biztonságának javítása és a hasonló esetek megelőzése, érdekében - a szükséges szakmai intézkedések, javaslatok kezdeményezésére, megtételére - Vb javasolja a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium Vízügyi Szakállamtitkársága felé, hogy a Duna „alacsony vízállásnál” a folyó kritikus szakaszain a hajózható vízmélység és a gázlóméréseket a helyszínen a szükségnek megfelelő gyakorisággal végezzék el, annak érdekében, hogy pontos adatokat lehessen továbbítani a hajózásban résztvevők számára, valamint ezen időszakban a Dunán lévő kitűzési jelek ellenőrzését, korrigálását aktuálisan végezzék el. -

A megküldött zárójelentés tervezetben megfogalmazott biztonsági ajánlás tervezetre a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium Vízügyi Szakállamtitkára észrevétellel élt. A Vb az észrevétel tanulmányozása, értékelése után azt elfogadta, a benne foglaltaknak helyt adott, ezért a biztonsági ajánlás kiadásától eltekint.

A szakmai vizsgálat megállapításai alapján, a Ladjar I géphajó felakadásból adódó közel tíz napos kényszerszünete a hajó kapitányának pontos vonalismeretében, valamint a kitűzési jelek megfelelő elhelyezésével megelőzhető, elkerülhető lett volna.

A vonatkozó szabályok betartásával az ilyen esetek elkerülhetők, ezért biztonsági ajánlás kiadására nincs szükség.
A Vb nem talált olyan körülményt, ami biztonsági ajánlás kiadását indokolná.