• English (UK)

- Hírek

Baleset vasúti átjáróban Adácson

A MÁV Zrt. 2024. május 7-én, 9 óra 43 perckor jelentette a Közlekedésbiztonsági Szervezetnek, hogy Vámosgyörk és Ludas állomások között, Adács belterületén a 45290-1 sz. tehervonat egy fény-, és félsorompóval felszerelt útátjáróban tehergépkocsival ütközött. Az esemény idején az útátjáró biztosítóberendezése használhatatlan volt. A bejelentést követően a Közlekedésbiztonsági Szervezet vizsgálóbizottsága azonnali helyszíni szemlét tartott.

A helyszíni szemle tapasztalatai és a begyűjtött bizonyítékok alapján megállapítható, hogy a 45290-1 sz., üres, tisztítatlan tartálykocsikból álló tehervonat mozdonyvezetőjét a használhatatlan sorompóról Ludas állomáson írásbeli rendelkezésen értesítették, majd a bal vágányon közlekedett Vámosgyörk irányába körülbelül 60 km/h sebességgel, amikor a 909 szelvényben lévő útátjáróban a jobbról érkező sódert szállító tehergépjármű vontatmányával ütközött. A vonat a tehergépjárművet a pálya bal oldalára, a másik vágányra lökte, a rakomány jelentős része kiszóródott. A mozdony az ütközést követően kisiklott, mind a 4 tengelyével elhagyta a vágányt. A szerelvény az útátjáró után 105 méterrel állt meg. A mozdony eleje jelentősen rongálódott, a mozdonyvezetőt a Katasztrófavédelem munkatársai feszítő-vágó berendezés segítségével szabadították ki a roncsból. A vasúti jármű vezetőjét életveszélyes állapotban, mentőhelikopterrel szállították kórházba, a közúti jármű vezetője nem sérült meg. Másnap reggel 6 óráig, több mint 20 órán át mindkét vágányon szünetelt a forgalom, ekkor a roncsok eltávolítása után a jobb vágányt visszaadták a forgalomnak.

Az esemény okainak feltárása, valamint a tanulságok levonásával a jövőbeni hasonló események bekövetkezésének megelőzése érdekében a Közlekedésbiztonsági Szervezet szakmai vizsgálatot indított. A vizsgálat lezárultával a Közlekedésbiztonsági Szervezet nyilvános zárójelentést készít, amit a honlapján közzétesz.

 

A szerelvény helyzete a baleset után, háttérben a tehergépjármű