• English (UK)

- Hírek

Jelzőmeghaladás Tápiógyörgyén

A MÁV Zrt. 2023. január 16-án, 22 óra 15 perckor jelentette a Közlekedésbiztonsági Szervezetnek, hogy 22 óra 4 perckor a Tápiógyörgye állomásra behaladó 3341 sz. vonat engedély nélkül meghaladta a „Megállj!” állású „C" jelű bejárati jelzőt, a 7 sz. váltót felvágta, majd megállt a II. vágányról kihaladó 7408 sz. vonattal szemben. A bejelentést követően a Közlekedésbiztonsági Szervezet vizsgálóbizottsága azonnali helyszíni szemlét tartott.

A helyszíni szemle tapasztalatai és a begyűjtött bizonyítékok alapján elsődlegesen megállapítható, hogy az eset idején és helyén biztosítóberendezési meghibásodás miatt a nyíltvonali önműködő térközbiztosító berendezés használhatatlan volt, ezért állomástávolságú közlekedési rend volt érvényben. Az IC7408 sz. vonat az állomás II. vágányáról a „V2” jelű kijárati jelzőn lévő hívójelzés mellett, kb. 15 km/h sebességgel járt ki Újszász felé a jobb vágányra, amikor Újszász felől a bal vágányon érkező 3341 sz. vonat kb. 30 km/h sebességgel engedély nélkül behaladt az állomásra és a kihaladó vonat vágányútjába került. A „Megállj!” jelzést adó „C” jelű bejárati jelző mellett történő elhaladáskor a 3341 sz. vonatot a vonatbefolyásoló berendezés nem állította meg, mert az önműködő térközbiztosító berendezés használhatatlansága miatt a berendezés „TOLATÁS” üzemmódban működött. A vonatokat a mozdonyvezetők állították meg, amikor észlelték egymást.

Az esemény okainak feltárása, valamint a tanulságok levonásával a jövőbeni hasonló események bekövetkezésének megelőzése érdekében a Közlekedésbiztonsági Szervezet szakmai vizsgálatot indított. A vizsgálat lezárultával a Közlekedésbiztonsági Szervezet nyilvános zárójelentést készít, amit a honlapján közzétesz.

 

Megállást követően kb. 80-85 méter volt a távolság a vonatok között