• English (UK)

- Hírek

Baleset vasúti átjáróban Körösladány és Dévaványa között

A MÁV Zrt. 2022. augusztus 22-én, 14 óra 30 perckor jelentette a Közlekedésbiztonsági Szervezetnek, hogy 14 óra 16 perckor a 127 sz. vasútvonalon, Körösladány és Dévaványa állomások között, az AS8 jelű fénysorompóval biztosított útátjáróban a 37614 sz. vonat oldalának egy tehergépkocsi nekiütközött. Személyi sérülés nem történt. 15 óra 41 perckor a Rendőrség jelentette a Közlekedésbiztonsági Szervezetnek, hogy 2 tanú is úgy nyilatkozott, hogy a baleset idején a fénysorompó fehéren villogott. A Rendőrség bejelentését követően a Közlekedésbiztonsági Szervezet vizsgálóbizottsága azonnali helyszíni szemlét tartott.

A helyszíni szemle tapasztalatai és a begyűjtött bizonyítékok alapján elsődlegesen megállapítható hogy a tanúk nem a baleset időpontjában, hanem röviddel azt követően látták a fénysorompó villogó fehér fényét, ami megfelel az üzemszerű működésnek – hiszen az ütközés után a vonat lehaladt az útátjáróról. Mivel a vonat az oldópontról lehaladt, majd megállt, és az ellenirányú behatási ponton nem haladt át, ezután kb. 6 perc elteltével a fénysorompó „zavar” állapotba került, a fényjelző készüléke kikapcsolt. Ennek a működésnek az előfeltétele, hogy a fénysorompó korábban a vonatot érzékelje. Ez utóbbi miatt kizárható, hogy az eset idején a fénysorompó a vonat áthaladása során villogó fehér jelzést adott volna. A fénysorompó állomási kezelőkészülékének visszajelentése szintén az üzemszerű működésre utalt.

A baleset bekövetkezésének oka a közúti jármű vezetőjével kapcsolatban felmerülő emberi tényezőre vezethető vissza, aki a fénysorompó tiltó jelzése ellenére hajtott be a vasúti átjáróba, ezért az adatokat és a körülményeket értékelve, a 2005. évi CLXXXIV. törvény 7. § (1) bekezdés értelmében az ügy a Közlekedésbiztonsági Szervezet részéről szakmai vizsgálatot, illetve további intézkedést nem igényel, mert a további elemzéstől nem várható az általános vasútbiztonságot növelő tanulság.

 

A baleset helyszíne