Kategória / Occurrence class: | Incident |
Dátum / Date: | 2006. 10. 09. |
Időpont / LT: | 13:47:00 |
Ország / Country: | Hungary |
Helyszín / Location: | Tápiósáp |
Sérülés / Airplane damage: | None |
| |
Esemény leírása / Narrative: | Bejelentés szerinti eseményleírás: A műszaki berepülést végző járat FL350-es magasságon repült SAG-ról (Sajóhídvég) TPS (Tápiósáp) jelentőpontra. Az engedély szerint TPS-ról bal fordulóval kellett visszafordulni SAG jelentőpontra. Az átrepülő járat ALAMU belépő pontról repült NARKA kilépő pont felé Dubai uticéllal és engedélyt kapott FL390 magasságra való emelkedésre. A műszaki berepülést végző járat TPS-nál bal forduló helyett jobb fordulót hajtott végre. A radar számítógépe STCA jelzéssel figyelmeztette az irányítót, előre jelezve a forgalmi kofliktust, melynek várható minimum távolsága 2 NM lesz. Az irányító utasította az átrepülő járatot az intenzívebb emelkedésre és a berepülést végző járatot pedig balra 330 fokra való fordulásra. Egy perc múlva az átrepülő járat keresztezte az FL360-as magasságot, de a térbeli elkülönítési minimum nem sérült. Ezután a berepülést végző járat engedélyt kapott SAG felé való fordulásra. Az utólag mért elkülönítési minimum távolság 2,6 NM volt.
Test flight at FL350 was proceeding from SAG to TPS. Got clearance TPS than left turn to SAG. Overflying a/c from ALAMU to NARKA got clearance to climb to FL390. The test flight turned right after TPS. The ATC' s radar gave an STCA warning, predicted 2 NM minimum distance. The ATC instructed the overflying flight to climb expedite and gave left heading 330 to the test flight. In 1 minute the overflying flight crossed FL360 and the ATC gave direct SAG again to the test flight. The minimum distance was about 2-3 miles. At the moment of the incident there were only 200 feet vertical between them. |
| |
Típus / Type: | BOEING - 737-300 |
Lajstromjel / Registration: | GE ZYR |
Üzemeltető / Operator: | United Kingdom - Easyjet Airlines Co. Ltd |
Sérültek / Injuries: | Halálos / Fatal | Súlyos / Serious | Könnyű / Minor | Nem sérült / None | Személyzet / Crew: | 0 | 0 | 0 | 3 | Utasok / Passenger: | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Induló repülőtér / Departure airport: | Hungary - LHBP : Budapest/Ferihegy |
Érkező repülőtér / Destination airport: | Hungary - LHBP : Budapest/Ferihegy |
| |
Típus / Type: | AIRBUS INDUSTRIES - A330-200 |
Lajstromjel / Registration: | A6 EKR |
Üzemeltető / Operator: | United Arab Emirates - Emirates |
Sérültek / Injuries: | Halálos / Fatal | Súlyos / Serious | Könnyű / Minor | Nem sérült / None | Személyzet / Crew: | 0 | 0 | 0 | 0 | Utasok / Passenger: | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Induló repülőtér / Departure airport: | Austria - LOWW : Wien/Schwechat |
Érkező repülőtér / Destination airport: | United arab emirates - OMDB : Dubai/Intl |