• English (UK)

- Hírek

 

 

2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 2011 | 2010 | 2009 | 2008 2007 | 2006

 

2009.12.29 - 09 óra 30 perckor a Helikon Queen ms. kapitánya jelentette, hogy a Duna 1711,5-1711 fkm-nél a vörös úszó elsodródott az eredeti helyéről. Az illetékesek értesítve.

2009.12.25 - 11 óra 10 perckor a DVRK budapesti őrs jelentette, hogy a Duna1642-es fkm-nél a Déli vasúti összekötő híd völgymeneti hídnyílásába egy vörös vak úszó került, és zavarja a hajózást. Az illetékesek értesírve.

2009.12.19 - 12 óra 37 perckor a jelentették a Navinfonak, hogy a Duna1647 fkm-nél a Parlament térségében a vízterületen nagy kiterjedésű olajfolt található. A szennyezés okozója ismeretlen.  

2009.12.12 - 22 órakor a Paks ms. jelentette, hogy a Duna1695 fkm-nél a zöld úszó elsodródott. A zöld úszó elmerülve másnap hajnalra, a váci kompátkelőhelyre az 1697,2 fkm-hez sodródott és a Toldi nevű komp hajtóművébe akadt. Személyi sérülés, lékesedés, környezet szennyezés nem történt.

 
 

2009.12.05 - 18 óra 05 perckor a Duna 1648,5 fkm-nél a Melk ms. tolóhajó négy bárkával hegymenetben közlekedett, és a Margit híd meghajózásakor az egyik bárka csatolókötele elszakadt, és az SL 18014 sz. bárka a Margít híd pillérének nekiütődött, ill. azt érintette. A bárkán csak kisebb sérülés keletkezett, személyi sérülés, lékesedés, környezet szennyezés nem történt.

 

2009.11.09 - 12 óra 25 perckor a Baja ms. tolóhajó jelentette, hogy a Duna 1699-1698 fkm-nél a gázló felső kapuját jelző zöld úszó nem található. 

 
 

2009.12.05 - 18 óra 05 perckor a Duna 1648,5 fkm-nél a Melk ms. tolóhajó négy bárkával hegymenetben közlekedett, és a Margit híd meghajózásakor az egyik bárka csatolókötele elszakadt, és az SL 18014 sz. bárka a Margít híd pillérének nekiütődött, ill. azt érintette. A bárkán csak kisebb sérülés keletkezett, személyi sérülés, lékesedés, környezet szennyezés nem történt.

 
 

2009.11.09 - 12 óra 25 perckor a Baja ms. tolóhajó jelentette, hogy a Duna 1699-1698 fkm-nél a gázló felső kapuját jelző zöld úszó nem található. 

 

2009.10. 29 - 08 óra 15 perckor a Tisza 334,9 fkm-nél az U-10167-30 sz. úszómű orránál lévő parti kötele elszakad, és a hajóutat elzárta. A hajót visszaállították a part mellé. Személyi sérülés, lékesedés, környezet szennyezés nem történt.

 

2009.10.29 - 06 óra 10 perckor a Bem József térnél, a Duna 1648-as fkm-nél a Budai alsó rakpartról egy gépkocsi a Dunába esett. A mentést a tűzoltók végzik.   

 

2009.10.25 - 18 óra 44 perckor a Vízirendészet értesítette a Navinfo-t, hogy a Duna 1480-as fkm-nél a Bajai híd jelzőfényei nem működnek. A hajók értesítését a Navinfó végzi, a hiba javítása másnap megkezdődik.   

 

2009.10.23 - 18 óra 25 perckor a Duna 1475,5 fkm-nél az Osijek ms. műszaki (elektromos hiba) okok miatt lehorgonyzott. A személyzet a javítást megkezdte. Az illetékes hatóságok értesítve. Személyi sérülés, lékesedés, környezetszennyezés nem történt.

 

2009.10.03 - 10 óra 53 perckor a River Adaggio ms. szállodahajó kapitánya jelentette a Navinfo-nak, hogy a Duna 1500-as fkm-nél egyik utasuk rosszul lett. Az illetékes hatóság és a mentők értesítve lettek, az utast Domborinál a rakodón az 1504-es fkm-nél átadták a mentősöknek.

 

2009.10.01 - 09 óra 30 perckor a Baja ms. két bárkával a Duna 1788-as fkm-nél Szlovák kotrási területen felakadt. A felakadt egység leszabadításánál a vörös úszót a hajó elsodorta. Személyi sérülés, lékesedés, környezetszennyezés nem történt.

 

2009.09.29 - 06 óra 54 perckor a Novalis ms. kapitánya jelezte, hogy a Duna 1667-es fkm-nél  a piros úszó nem található.

 

2009.09.25 - 08 óra 30 perckor a Kitűző IV. jelentette, hogy a Steel Bee ms. önjáró áruszállító a Duna 1556,6 fkm-nél hajóúton kívül felakadt. Személyi sérülés, lékesedés, környezetszennyezés nem történt.

2009.09.16 -  13 óra 10 perckor a Duna 1654-es fkm-nél a MAHART PassNave Személyhajózási kft. egyik dolgozója dörzsfa szerelés, javítás közben, melyet csónakból végeztek társával, hullámkeltés következtében kézsérülést szenvedett.    

2009.09.12 - 10 óra 23 perckor a Bibic II. kapitánya értesítette a Navinfo-t, hogy a Duna 1680-as fkm-nél a vörös villanó úszót valaki megrongálta, mert az úszó sérült, és eredeti helyétől mintegy 100 m-el lejjebb található, a jobb part közelében. A sérülés okozója ismeretlen, az illetékes hatóság értesítve. 

2009.09.09 - 19 óra 55 perckor a paksi Vízirendészeti járőr értesítette a Navinfo-t, hogy a Duna 1543-as fkm-nél a vörös villanó nem működik. Az illetékes hatóság értesítve.

2009.09.06
- 14 óra 25 perckor a Tui Maxima kapitánya jelentette a Navinfo-nak, hogy a Duna 1664-es fkm-nél egy vörös úszó a hajóútba sodródott. A illetékes hatóság értesítve. 


2009.09.02
- 14 óra 45 perckor a Jégtörő ms. értesítette a Navinfo-t, hogy a Duna 1668,2-es fkm-nél elhelyezett a vak vörös úszót valaki elsodorta, és az 1663-as fkm-nél található az elsodort úszó. Az elsodrás okozója ismeretlen.


2009.09.01
- 10 óra 09 perckor a Tatabánya ms. jelezte, hogy a Duna 1638-as fkm-nél  a zöld villanó úszót elsodorta, és 30 m-el lejjebb került.


2009.08.23
- 11 óra 45 perckor Szegeden a Boszorkány szigetnél rakodó Z 406-os sz. önjáró uszály, rakodás közben lékesedett. A tűzoltóság a vízbetörést megszüntette. Személyi sérülés Környezetszennyezés nem történt.

2009.08.13 - 16 óra 30 perckor a Duna 1707,4-es fkm-nél a piros úszó elsodródott, téves jelzést ad. Az elsodródás oka ismeretlen. Az illetékes hatóság értesítve. 

 

2009.08.04 - 14 óra 35 perckor a River Navigator ms. jelezte a hatóságok felé, hogy a Duna 1708-1657 fkm. közötti szakaszán a hajóút kitűzése hiányos, helyenként megtévesztő.

2009.07.27 - 10 óra 30 perckor a siófoki Bahart Zrt. kikötőjében gyerekek vitorlás oktatása közben, egy másik vitorlás hajó kiindult segédmotorral a kikötőből, és nem vette észre a vitorlás oktatáson részt vevő gyerekek vitorlás csónakját. A két vitorlás összeütközött és az egyik gyerek a vízbe esett. A mentőmotoros felvette a vízbe esett gyereket, személyi sérülés nem történt.

2009.07.15 - 14 óra 25 perckor a Nagymarosi Vízirendészeti Rendőr Őrs járőre észlelte, hogy a Duna 1694,5 fkm-nél a vörös úszó a hajóútba sodródott. Az elsodródás oka ismeretlen.

2009.07.03 - 17 óra 30 perckor a Balatoni a Kékszalag versenyen egy Sholtz 22 Touring tip. vitorláshajó Balatonöszöd magasságában egy hirtelen kialakult zivatar hatására, az erős szélben felborult. A hajó személyzetét a Vízirendészet járőrei szállították partra, két fő könnyebben sérült, őket utána a Siófoki Kórházba szállították. A kórházból a két könnyebb sérültet ellátásuk után hazaengedték. A felborult vitorlást a vízimentők a Balatonszemesi kikötőbe vontatták.

2009.07.02 - 19 óra 50 perckor a Szegeden a Tisza folyó 180-as fkm-nél egy jet-sky, egy vízi sporteszközt vontatott, melyben egy 10 éves gyermek tartózkodott. Egy kanyarodási manőver közben a gyerek kiesett a sporteszközből és a kezét törte. A helyszínre érkező mentők a gyereket kórházba szállították.

2009.06.30 - 20 órakor a Bajai kikötőben a Duna 1479,2 fkm-nél a Toma ms. egyik bárkája (IRP 18002 számú) rakodás közben a kikötő bakról a kikötőkötél leakadt és a bárka sodródni kezdett és eközben a Bajai Vízirendészeti Rendőrörs pontonjának ütközött és ott kisebb mértékű károkat okozott. Személyi sérülés, lékesedés, környezet szennyezés nem történt.

2009.06.27 - 17 óra 03 perckor a Duna 1653 fkm-nél az újpesti öböl bejáratánál egy kenu egy bójára felakadt. Az utasok a bójába kapaszkodtak. Az utasokat a vízirendészet hajója szállította a partra. Személyi sérülés nem történt.

2009.06.26 - 10 óra 17 perckor a Fidelió ms. jelentette, hogy a Duna 1647-1644 fkm-ek közötti szakaszon több nagykiterjedésű olajfolt látható. Az olajfolt eredete ismeretlen.

2009.06.13 - 17 óra 50 perckor egy személyhajó jelentette, hogy a Duna 1637-1638 fkm-nél a budafoki gázlóban a piros úszót besodródott. Az úszó nem sérült meg, de elmozdult a helyéről. A kár okozója ismeretlen. Személyi sérülés, lékesedés, környezet szennyezés nem történt.

2009.06.11 - 17 óra 45 perckor a Ráckevei-Soroksári Dunán a 11,3 fkm-nél Dömsöd térségében egy vitorlás hajó egy kisebb széllökés hatására felborult. Személyi sérülés környezet szennyezés nem történt.

2009.05.23 - 05 óra 23 perckor a Duna 1666,1 fkm-nél az Jozsi ms. egy úszómunkagép továbbítása közben a jelzett fkm-nél a piros úszót elsodorta, az úszó nem sérült meg. Személyi sérülés, lékesedés, környezet szennyezés nem történt.

2009.05.23 - 17 óra 46 perckor jelentették, hogy a Duna 1695,6 fkm-nél Nagymarosnál a zöld úszót egy hajó megrongálta, az úszó megsérült, de nem mozdult el a helyéről. A kár okozója ismeretlen. Személyi sérülés, lékesedés, környezet szennyezés nem történt.

2009.05.22 - 16 óra 30 perckor a Duna 1480-as fkm-nél Baja belterületén, a Kamarás Dunán a Petőfi híd közelében két kisgéphajó összeütközött. A két kisgéphajó közül az egyik elhagyta a helyszínt. Az egyik kisgéphajóban, amelyikben ketten utaztak az egyik személy kisebb sérülést szenvedett, de még aznap este kiengedték a kórházból.

2009.05.06 - 09 óra 56 perckor a "Fidelio" ms. parancsnoka jelezte, hogy a Duna 1671 fkm-nél a vörös villanó úszó a kövezett keresztgát végéről a hajóútba sodródott, és a hajóutat leszűkíti kb. 80 m-re. A sodródás oka ismeretlen.

2009.04.27 - 10 óra 29 perckor a "Kulcs" ms. parancsnoka jelentette, hogy a Duna 1620 fkm-nél vörös villanó úszó felborult. Az úszó sérülésének oka ismeretlen.

2009.04.26 - 13 óra 45 perckor jelentették, hogy a Duna 1648,9 fkm-nél lévő pontonhoz kikötött három személyhajó a Hableány, a Pannónia és a Hableány II. ms-ok ismeretlen okból a pontontól elszabadultak és sodródni kezdtek a Margit híd felé. Egy másik személyhajó az elszabadult hajókat kb. 150 m sodródás után megfogta és visszavitte a kikötőhelyre. Személyi sérülés, lékesedés, környezetszennyezés nem történt.

2009.04.26 - kb.15 óra 30 perckor a Tisza 169,3 fkm-nél egy vitorlás hajó vitorlázás közben egy nagy széllökés hatására felborult és a kormány lapátja megsérült. Tovább akartak hajózni, de miután a hajó irányíthatatlan volt, a hajó rásodródott egy uszadékra. A leszabadítási kísérletek közben egy újabb széllökés ismét felborította a vitorlás hajót. A hajó leszabadítását a szegedi Vízirendészet járőrei végezték el. A másodszori felborulás közben az árboc is megsérült, és a többszörösen sérült vitorlás hajót egy másik vitorlás a kikötőbe vontatta. Személyi sérülés, lékesedés, környezetszennyezés nem történt.

2009.04.22 - 06 óra 59 perckor jelentette a Fidelio ms. parancsnoka, hogy a Duna 1698 fkm-nél a hajóútban egy félig elsüllyedt zöld úszó található. Az úszó sodródás oka ismeretlen.

2009.04.18 - 06 óra 59 perckor a Duna 1744 fkm-nél a "Sura" ms. önjáróhajó többszöri rádiós egyeztetés után előzni kezdte a "Lorca" ms. önjárót. A megbeszélés ellenére a Lorca ms. váratlanul keresztezte a Sura ms. útvonalát. A "Sura" ms. azonnali hátrázása ellenére sem tudta elkerülni az ütközést. A hajókban kár nem keletkezett, a "Lorca" ms. nem jelentette az esetet, és ezután a "Lorca" ms. hegymenetbe fordult, és a Szlovák oldalon a hajóúton kívül felakadt. A szlovák hatóságokat a Vízirendészet értesítette. Személyi sérülés, lékesedés, környezetszennyezés nem történt.

2009.03.31 - 18 óra 46 perckor a "Lorette" ms. parancsnoka jelentette, hogy a Duna 1617 fkm-nél a százhalombattai olajrakodó-nál nagy kiterjedésű olajszennyezés látható. A szennyezés oka ismeretlen.

2009.03.31 - KBSZ közlemény – EMAIIF konferencia

Huszonöt ország hajózási balesetvizsgálói tanácskoztak két napon át Budapesten. A Hajózási Balesetvizsgálók Nemzetközi Fórumának 5. európai találkozóján a szakemberek a magyar Közlekedésbiztonsági Szervezet kezdeményezésére most először foglalkoztak a belvízi hajózás biztonsági helyzetével. A résztvevők felhívták a figyelmet arra, hogy miközben egyre terjed a hajózásban az elektronikus térképek használata, az ott alkalmazott jelzések nem azonosak a papír alapú térképen megszokottakkal, és emiatt megszaporodtak a hajófelakadások Európa folyóin. Megállapodtak abban is, hogy a tengeri hajózáshoz hasonlóan a belvízi hajózásban is kezdeményezik a nemzeti balesetvizsgáló szervetek együttműködéséhez a jogszabályi alapok európai szintű egységesítését.

Bővebb információ:

Bajkó Erika
Közlekedésbiztonsági Szervezet
kommunikációs vezető
30 280 9625

2009.03.22 - 08 óra 43 perckor a "Vah" ms. jelentette, hogy a Duna 1670,5-ös fkm-nél lévő vörös villanó úszó elsodródott, és az 1669,5-ös fkm-nél lévő zöld úszó mellett található jelenleg, attól kb. 10 m-re. Az elsodródás oka ismeretlen.

2009.03.18 - 10 óra 38 perckor a Carolin ms. jelentette, hogy a Duna 1630 fkm-nél két bárka, az MHRT 1709 és a 1712-es a bal partban sodródik. A Bodrog ms. rendezőhajó útnak indul a bárkák összeszedésére. Személyi sérülés, lékesedés, környezetszennyezés nem történt.

2009.02.27 - KBSZ közlemény – elsodródott bárkák

09:05 - A Közlekedésbiztonsági Szervezethez érkezett bejelentés szerint az éjjel a Dunaföldvár feletti gabonarakodóról elszabadult három áruval megrakott, összekötött bárka, amelyek közül az egyik nekiütközött a dunaföldvári híd pillérének, s emiatt a kötelék szétszakadt. Az egyik bárka a völgymeneti hídnyílás alatt 50-méterrel felakadt, a másik kettő pedig a híd alatt 300- méterrel rekedt meg. A Nemzeti Közlekedési Hatóság teljes hajózási zárlatot rendelt el a Duna 1560 fkm – 1561 fkm közötti szakaszán. A zárlatról a Navinfo folyamatosan értesíti a térségben közlekedo hajókat.

Két bárkát – köztük a híd alatt rekedt bárkát - a reggeli órákban már sikerült visszaállítani a rakodóra, a harmadik mentése jelenleg folyamatban van.

A Közlekedésbiztonsági Szervezet független szakmai Vizsgálóbizottsága útban van a helyszín felé.

2009.02.24 - 15 óra 40 perckor az újpesti öbölben az U-10276-30 sz. BKV ponton egyik sarka kb. 3 m hosszan megsüllyedt és felült a fenéken. Személyi sérülés környezetszennyezés nem történt.

2009.02.22 - 09 óra 32 perckor jelentette a Vadász ms. hogy a Duna 1715 és 1717 fkm közötti szakaszán teljes mederszélességben olajszennyezés történt. A szennyezés eredete ismeretlen.

2009.02.15 - délután a Duna 2255,2 fkm-nél a Kőszeg ms. felütött és lékesedett a hajó orr részén, a vízvonal alatt. A vízbetörés helyének eltömítésére és a víz kiszivattyúzásához a helyi német tűzoltóságot kellett igénybe venni. A vízbetörés helyének biztonságos elbálázása után a hajó folytathatta útját az első kirakóhelyig. Személyi sérülés, környezetszennyezés nem történt.

2009.02.05 - 03 óra 08 perckor a Duna 1708 fkm-nél az "Auróra" ms. jelentette, hogy a felakadt Boro ms. a hajóforgalmat nem akadályozza. Az esetet maga a hajó nem jelentette. Személyi sérülés, lékesedés, környezetszennyezés nem történt.

2009.02.04 - 16 óra 07 perckor a Duna 1566 fkm-nél a "Krems" ms. tolóhajó völgymenetben, találkozás közben felakadt. A felakadás következtében a karaván lefordult és a hajóút bal szélén hegymenetben megállt. Személyi sérülés, lékesedés, környezetszennyezés nem történt.

2009.01.27 - 22 óra 10 perckor a Duna 1564 fkm-nél a "Ribinszk" ms. tolóhajó völgymenetben tolatmányával, három bárkával a fordítási manőver során a bal partban felakadt. Személyi sérülés, lékesedés, környezetszennyezés nem történt.

2009.01.23 - kb. 16 óra körül a Duna 1657 fkm-nél a Turcsi ms. kis rendezőhajó kikötőhelyén félig elsüllyedt. A hajóból kb. 50 l gázolaj jutott a Dunába. Személyi sérülés nem történt.

2009.01.21 - 12 óra 50 perckor jelentették, hogy a soroksári Duna 54 fkm-nél a bal partban a Gubacsi híd alatt kikötött állóhajó tetőszerkezete leégett. A kivonuló tűzoltók a tüzet kb. 10 perc alatt eloltották. Személyi sérülés nem történt.

2009.01.17 - 14 óra 22 perckor a Duna 1734,1 fkm. térségében a Luncavita II. ms. tolóhajó által továbbított NR 1436 sz. szárazárus bárka a hajóút jobb oldalán felakadt. Személyi sérülés, lékesedés, környezetszennyezés nem történt.

2009.01.14 - 16 óra 38 perckor jelentették, hogy a Duna 1639,2 fkm-nél a bal partban, az NR 766 jelű szárazárus bárka az erős apadás miatt felakadt. A bárka a hajóforgalmat nem akadályozta. A bárkát a Mercur 208-as sz. tolóhajó kötötte le. Személyi sérülés, lékesedés, környezetszennyezés nem történt.

2009.01.13 - 19 óra 55 perckor a Duna 1554,5 fkm-nél az Everest II. önjáró ms. a bal parttól kb. 70 m-re felakadt. Az NKH hajózási zárlatot rendelt el. Személyi sérülés, lékesedés, környezetszennyezés nem történt.

2009.01.11 - 17 óra 42 perckor a Duna 1562-as fkm-nél a Saggitarius ms. a NAVINFO hívására visszajelentkezet és az adategyeztetés során derült ki, hogy a hajó nem kért ADN számot a dunaföldvári induláskor. A kötelező bejelentkezési pontokon a hajó nem jelentkezett a NAVINFO-nak.