• English (UK)

- Hírek

 

 

2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006

 

2006.12.31 - 08 óra 05 perckor a Duna 1557,5 fkm-nél a Tulln motoros tolóhajó a hajóútban fennakadt és elzárta azt. Személyi sérülés, környezetszennyezés, lékesedés nem történt. A Hajózási Felügyelet ideiglenes hajózási zárlatot rendelt el.

2006.12.31 - 02 óra 00 perckor a Duna 1558-as fkm-nél a bal partban a solti rakodónál történt manőverezés közben a Daniel motoros tolóhajó lékesedett és a paksi tűzoltóság szivattyúzta ki a vizet a hajótestből. A lékesedett részt ideiglenesen eltömítették. Környezetszennyezés, személyi sérülés nem történt.

2006.12.30 - 13 óra 00 perckor a Duna 1557,6 fkm-nél a bal partban Solt térségében a hegymenetben közlekedő Devija motoros tolóhajó felütött, majd a személyzet jelentette a hajó vezetőjének, hogy a hajótesten kb. 10 cm-es repedés, lékesedés keletkezett. A lékesedett rész ideiglenes javítása megtörtént, környezetszennyezés, személyi sérülés nem történt.

2006.12.29 - 00 óra 03 perckor a Duna 1557,8 fkm-nél Dunaföldvárnál a hajóút bal oldalán a völgymenetben magányosan haladó Duna motoros tolóhajó fennakadt. A hajóforgalmat nem akadályozta. Leszabadítása 2006.12.30-án délelőtt megtörtént. Lékesedés, környezetszennyezés, személyi sérülés nem történt.

2006.12.28 - 16 óra 20 perckor a Duna 1530,3 fkm-nél a völgymenetben közlekedő D Bavaria 86 motoros önjáró egy bárkával elhaladt a jobb partban egy kikötött hajó mellett. A Bavaria 86 által keltett hullámok megmozgatták a kikötött hajót és a pontont. A ponton tartókötelei megfeszültek, aminek következtében a parton elhelyezett egyik kikötőbakot kitörték a helyéről.

2006.12.28 - 15 óra 23 perckor a Duna 1616-os fkm-nél a CS-1 tolóhajó a CS-102 bárkával a hajózó út szélén, a zöld villanó helyén a tolatmány fennakadt. Lékesedés, környezetszennyezés, személyi sérülés nem történt.

2006.12.27 - 14 óra 11 perckor észlelték, hogy a Duna 1554,9 fkm-nél 2 db szárazárus bárka részben a hajózó útban fennakadt. A bárkák számai SL 1518 és SL 18032 A fennakadás pontos időpontja ismeretlen. Lékesedés, környezetszennyezés nem történt.

2006.12.25 - 12 óra 20 perckor a Duna 1557,5 fkm-nél a bal partban Solt közelében 3 db bárkával hegymenetben haladó Herzogenburg önjáró motoros a hajóútban a zöld bója vonalában fennakadt. A hajózó utat részlegesen elzárta. Személyi sérülés, környezet szennyezés nem történt.

2006.12.20 - 09 óra 15 perckor a Duna 1566-os folyamkilométerénél, Dunaegyháza környékén a jobb partban, a hajóúton kívül a Vanuden motoros holland önjáró fennakadt. Személyi sérülés, egyéb kár nem keletkezett.

2006.12.16 - 20 órakor a Duna 1638-as folyamkilométerénél, a budafoki gázlónál, a hegymenetben közlekedő Mercury 201 nevű (lajstromszáma: ANR-989) tolóhajó 5db bárkákból és uszályokból álló tolatmányával fennakadt, majd elborult. A leszabadítási manőver során mind a zöld mind a piros úszót a hajó felszedte illetve elsodorta. A kitűzési jelek, jelenleg hiányoznak kijelölt helyükről.

2006.12.15 - 18 óra 15 perckor a Duna 1527-es folyamkilométerénél a völgymenetben haladó Karla motoros önjáró nekiütközött a hegymenetben közlekedő Nitra motoros tolóhajónak, amely 2 db bárkát tolt maga előtt. Az ütközés következtében az egyik bárka oldallemezelése magasan a vízvonal felett kb. 20 cm hosszan elrepedt. Személyi sérülés, környezetszennyezés nem történt.

2006.12.13 - 23 óra 52 perckor a Duna 1561 folyamkilométerénél a Kalocsa motoros (lajstromszáma 8601357) a MAHART Duna-Cargo Kft. hajója völgymenetben hajózva két bárkával (MHRT 1839 és MHRT 1842) a Dunaföldvári híd előtt a korlátozott látási viszonyok miatt horgonyt dobott és ideiglenesen elzárta a hajóutat. A KKF HF hajózási zárlatot rendelt el. Személyi sérülés, egyéb kár nem történt.
Másnap a Kalocsa motoros az 1528-as fkm-nél lévő rakodónál horgonymanőver közben a horgonyberendezés meghibásodása miatt ideiglenesen elzárta a hajóutat. Személyi és egyéb sérülés nem történt. A hibát kijavították.

2006.12.12 - 07 óra 32 perckor a Duna 1798,7 folyamkilométerénél a jobb partban Nagybajcs közelében a Lynn motoros tankönjáró a DPT hajója, hegymenetben haladt 1 db üres bárkával és a hajózó úton kívül fennakadt. Személyi sérülés, környezetszennyezés nem történt. A fennakadást a kormányrendszer meghibásodása okozta. Leszabadítása megtörtént.

2006.12.04 - 19 órakor a DM (Duna-Majna) csatorna 183,3 fkm-nél a Johanna ms. önjáró a Fluviusz Kft hajója (lajstromszáma: 01781) a dietfurti zsilipből történő kihajózáskor összeütközött a Boleró ms. személyhajóval. A part mellé állni szándékozó Johanna ms-nak a Boleró ms. géphiba miatt ütközött neki. Az ütközés kis mértékű volt, személyi sérülés nem történt.

2006.10.24 - Siófok A vízi közlekedésben érintett hatóságok, üzemeltető társaságok részvételével megtartotta az első hajózásbiztonsági szakmai napját a Közlekedésbiztonsági Szervezet. A rendezvényen bemutatkozott a 2006. március 1-jével megalakult Hajózási Főosztály, amelynek munkatársai konkrét események, már kiadott megelőző biztonsági ajánlások elemzésén keresztül igyekeztek képet adni a szakmai vizsgálat menetéről, alapvető követelményeiről.

Az előadások letölthető anyagai:
dr. Szarvassy Mária, KBSZ jogi osztályának vezetője (0.2 MByte)
Bajkó Erika, KBSZ kommunikációs vezetője (1.3 MByte)
Orosz Dalma, a Hajózási főosztály vezetője (8.8 MByte)
Wimmer Gábor, balesetvizsgáló (8.5 MByte)
Barnácz István, balesetvizsgáló (62 MByte)
Sárközi Szilárd, mb. meteorológiai szakértő (2 MByte)

2006.10.19 - 9 óra 30 perckor öt külföldi turista egy négypárevezős csónakkal közlekedett Esztergom térségében. A felerősödő szél és hullámzás hatására az 1716-os folyamkilométernél a hajózó úton kívül a csónak felborult. Az utasok szerencsésen kiúsztak, személyi sérülés nem történt.

2006.10.18 - 9 óra 10 perckor a menetrendszerűen közlekedő 8601363 lajstromszámú utasszállító szárnyashajó diesel motorja az 1648-as folyamkilométernél meghibásodott. A hajóról az utasokat autóbusszal szállították tovább. Személyi sérülés nem történt

2006.10.16 - Dunaföldvár - Hétfőn kora reggel ismét zátonyra futott egy hajó Dunaföldvárnál; péntek óta ez a második vízi jármű, amelyik szerencsétlenül járt a folyó ezen szakaszán. Hétfőn egy osztrák lobogó alatt hajózó áruszállító 150 méterre a dunaföldvári híd felett feneklett meg egy köves zátonyon. A két bárkát is toló áruszállító mentésére Budapestről érkezett tolóhajó, de annak csak a hajót sikerült levontatnia a zátonyról, az egyik bárka továbbra is a kőzet zátonyon vesztegel. A mentést nehezíti a híd közelsége. Kedd reggel két tolóhajó és egy vontató hajó kezdte meg a bárka mentését. A hajón 5 főnyi személyzet tartózkodik.
Az osztrák áruszállítótól néhány kilométerre pénteken egy másik, holland áruszállító hajó is zátonyra futott. Ezt a vízi járművet hétfőn egy helyi vállalkozó tolóhajójával sikerült leszabadítani.
Személyi sérülés egyik esetben sem történt és a hajók sem sérültek meg.
Az események szakmai vizsgálatát a Közlekedésbiztonsági Szervezet megkezdte. Keddre várható egy olyan sürgősségi biztonsági ajánlás kiadása, amelyben az illetékes hatóságnak a hajózóutak kitűzési rendjének újraszabályozását javasolja a KBSZ annak érdekében, hogy a kíjelöléshez szükséges mérések gyakorisága illeszkedjen a folyók medrének változásához

2006.10.13 - 14 óra 32 perckor a 2327536 lajstromszámú Cazador motoros holland önjáró hegymenetben az 1557,3-as folyamkilométernél a zöld bóját elsodorta majd a Dunaföldvári rakodónál a bal part közelében fennakadt. A hajó megpróbálta leszabadítani magát, ami később 16 óra 30 perckor sikerült is a KK 0212-es jelű hajó segítségével.

2006.10.10 - 20 óra 42 perckor az 1644,3-as folyamkilométernél a Hainburg motoros 5 bárkából álló tolatmányával, hegymenetben megérintette a Petőfi híd hegymeneti hídnyílás bal oldali hídpillérét. A hídpillérben, illetve a hajózó útban kár nem keletkezett. A hídpillért az SL 1128-as jelű bárka érintette. A bárka sérülése jelentéktelen.

2006.10.03 - 8 óra 40 perckor a Navinfo bejelentése nyomán az 1655-ös folyamkilométernél ismeretlen eredetű olajszennyezés történt a Dunán.

2006.09.30 - 20 óra 40 perckor az 1667-es folyamkilométernél Dunakeszi területén az NR Regel motoros tolóhajó 5 bárkából álló tolatmányával fennakadt. A tolóhajó tolatmányát leszabadította, eközben a jobb partban a piros bóját elsodorta és egy stéget is megrongált. A vízirendészeti járőr intézkedései után folytatták útjukat.

2006.09.21 - 17 óra 25 perckor a 5700230 lajstromjelű Dürstein motoros bárkája a Mohácsi lekötőn horgonyát elvesztette. A horgony keresése eredménytelen maradt, ezután folytatták útjukat.

2006.09.18 - 17 óra 50 perckor az Esztergomi Nemzetközi Hajóállomáson 1718,5-ös folyamkilométernél a Volga és a Simphonie nevű személyhajók egymás mellé voltak kötve. A Dunán elhaladt egy másik nagyméretű személyhajó, amely olyan hullámokat és szívóhatást keltett, amitől a két hajó összecsapódott, ennek következtében egy, a két hajót összekötő drótkötél elszakadt, és a két hajó közötti átjárást biztosító alumínium járó a hajók közé szorult, ott mindkét hajótestben sérüléseket okozott, majd beesett a Dunába. Személyi sérülés nem történt.

2006.09.17 - 22 óra 30 perckor a 4803060 lajstromszámú Johann Strauss önjáró motoros Mohácsról indulva hegymenetben vitt három bárkát. A bárkák közül az SL 2537 számú a Szürkő szigetnél az 1667,1-es folyamkilométernél Dunakeszi térségében fennakadt. A hajó a bárkát megpróbálta leszabadítani az éjszaka folyamán, ami azonban nem sikerült. Másnap reggel a hajó jelentette a történteket a vízrendészetnek. A Hajózási Felügyelettől kértek és kaptak könnyítési (átrakási) engedélyt. A Herzogenburg motoros üresen a helyszínre vitt egy úszódarut és a bárkából a Herzogenburg motoros raktárába könnyítettek az áruból. A bárka ezután leszabadult a zátonyról és 2006.09.21-én tovább folytatták útjukat Linz-be.

2006.08.20 - A H-24080-11 lajstromszámú kisgéphajó a Ráckevei kis-Dunaágban Ráckeve térségében az Angyali szigetnél a hajnali órákban, sötétben nekiment egy horgász stégnek. A kisgéphajóban ülők mindhárman kiestek, az utasok közül egy személy könnyebben megsérült, a hajó pedig partra futott.

2006.08.17 - A tiszafüredi szabad-strand környékén, a Tisza holtágában a H-25757-30 lajstromszámú kisgéphajó egy bob jellegű vízi sporteszközt vontatott, amin egy utas ült. A kisgéphajó a holtág végén balra megfordult és eközben nekiütközött a H-23149-11 lajstromszámú, szabályosan veszteglő kisgéphajónak, majd a vontatott vízi sporteszköznek, s annak utasa a vízbe esett. A baleset során a kisgéphajó vezetője és a vontatott jármű utasa könnyebb sérüléseket szenvedett.

2006.08.12 - A Mehanik Sinilov UDP tulajdonú önjáró motoros személyzete a kezelésében lévő SLG-015 jelű bárkát a Duna 1657 fkm-nél a lekötőn lehorgonyozta. A bárkát otthagyták, horgonya valószínűleg felszakadt, amitől a bárka később ereszkedni kezdett. A vízrendészet járőrhajója észlelte a bárka elmozdulását. Az UDP Ügynökséget értesítették és a bárkát az UDP egy másik hajója, amely a környéken tartózkodott visszaállította szabályosan a lekötőre és újból lehorgonyozta.

2006.07.30 - A K&H Prémium Bank Kupa vitorlás versenyen egy Dehler 34 típusú vitorlás hajónak orrával nekiütközött egy Nautik típusú vitorlás hajó, aminek következtében a Dehler vitorlás elsüllyedt.

2006.07.16 - Egy Yjolle típusú kis vitorlás csónak sport célból két személlyel a fedélzetén kifutott a balatonfüredi öbölből, majd valamivel később eltörött a kormányrúdja, a csónak felborult.

2006.07.07 - A Tiszán, Nagykörű térségében egy kisgéphajó vezetője nem vette észre a komp kötelét és annak nagy sebességgel nekiütközött. Az ütközés következtében a kishajó felborult, két utasa a vízbe esett. A komp személyzete a folyóból kimentette az utasokat a sérült hajót a parthoz vontatták. Személyi sérülés nem történt.

2006.07.03 - A Túr folyón Túristvándi térségében fürdés és csónakázás céljából három fiatalember egy kis faépítésű csónakot bérelt. Amikor visszaérkeztek az Öreg-Túron üzemelő vízimalomhoz a bérlés helyszínére, a zsiliprendszer éppen működött és feltehetően a nagyobb hullámoknak köszönhetően a csónak megtelt vízzel és felborult. Mindhárman a vízbe estek. Közülük egy fő ki tudott úszni, ketten azonban a folyóba vesztek.

2006.06.30 - A DDSG Cargo GmbH. tulajdonában lévő Greinburg motoros önjáró tolatmányával a Lágymányosi híd völgymeneti hídnyílás bal oldali pillérének ütközött és a tolatmány bal oldalán lévő MAHART Duna-Cargo Kft. tulajdonában lévő Duna motoros személyzetéből két fő kisebb sérüléseket szenvedett, a hajóban jelentős anyagi kár keletkezett, továbbá a Greinburg motoros is javítást igénylően megsérült.

2006.06.29 - Balatonföldvárnál a H-15464 jelű vitorlás hajó a hirtelen feltámadt viharos szélben ugyan visszafordult a kikötőbe, de a szél a hajót a nyugati mólóra sodorta. A hajón az ütközés következtében 3-4 méteres repedés keletkezett, felborult majd elsüllyedt. Személyi sérülés nem történt.

2006.06.29 - Budapesten, a MAHART Pass-Nave Kft. nemzetközi hajóállomás egyes számú pontonján a Dnipro nevű ukrán hajó állt és a Monet nevű francia tulajdonú személyhajó fordulási manővere során az orrával az ukrán személyhajó bal oldalának ütközött. Személyi sérülés nem történt, az anyagi kár az ukrán hajóban jelentős a francia hajó orrán jelentéktelen sérülés keletkezett.

2006.06.03 - A Mindszent-Baks között közlekedő komp kötele elszakadt és a komp sodródni kezdett a Tiszán lefelé. A horgonyok ledobása után a komp megállt, majd egy kisgéphajóval a kompot a baksi oldalra vontatták. A kompon 7 jármű és 11 személy tartózkodott. Személyi sérülés valamint anyagi kár nem történt.

2006.04.17 - A Dunayacht Cargo Kft. tulajdonában lévő Szombathely motoros tolóhajó tolatmányával a Lágymányosi híd völgymeneti hajózó hídnyílás baloldali pillérének ütközött és a balszélső TC 1126 jelű bárka rakományával együtt elsüllyedt a parttól kb. 130 m-re.

2006.04.12 - A Lágymányosi öbölben a Csillag 2000 Kft. elevátora mellé kikötött egy csónak és kikötéskor a csónak kezelője a vízbe esett. Lába beakadt a csónak ülésébe és fulladásos halált szenvedett.

2006.04.01 - A DDSG Cargo GmbH. tulajdonú Kronenburg motoros Komáromban igen magas vízállásnál, a többi már ott lekötött (három) hajó figyelmeztetése ellenére, negyediknek melléjük állt. Az alakzat kis mértékben elmozdult és a szélső Inn nevű hajó ezáltal a parti villanyoszlopot megnyomta, ami elgörbült. A hajókban kár nem keletkezett.