• English (UK)

- Vizsgált események

BA2016-1362-5-01: A budapesti M2 metróvonalon közlekedő Alstom AM5-M2 típusú járművek csúszásvédelmi berendezései nem minden esetben képesek a felszíni szakaszon bekövetkező csúszás kompenzálására, a tapadás javítására.

A KBSZ javasolja a BKV Zrt-nek, hogy a szerelvény gyártójával közösen dolgozzon ki olyan műszaki megoldást, amely szélsőséges időjárási körülmények között is biztosítja a szerelvény kerekei és a sínszálak közötti megfelelő tapadás meglétét.

Az ajánlás elfogadása és végrehajtása esetén a Vb véleménye szerint a hasonlóan kedvezőtlen időjárási körülmények esetén is biztosítható a vonatok megfelelő helyen történő megállítása.

BA2016-1362-5-02: A budapesti metró szabályrendszere nem tartalmaz előírásokat és eljárásokat rendkívül kedvezőtlen időjárási körülmények között a közlekedés lebonyolítására, az intézkedések meghozatalát kizárólag a KFM szubjektív megítélésére bízza.

A KBSZ javasolja a BKV Zrt-nek, hogy dolgozza ki az időjárás következtében csúszóssá vált pályaszakaszon történő közlekedés szabályait és azokat alkalmazza.

Az ajánlás elfogadása és végrehajtása esetén a Vb véleménye szerint a hasonlóan kedvezőtlen időjárási körülmények esetén is biztosítható a vonatok biztonságos közlekedése.

BA2016-1362-5-03: A budapesti M2 metróvonalon közlekedő vonatok járművezetői ritkán alkalmazzák a kézi vezetési módot, ezáltal ebben az üzemmódban kis rutinnal rendelkeznek, így ilyen esetben nagyobb eséllyel követnek el vezetési hibákat

A KBSZ javasolja a BKV Zrt-nek, hogy dolgozzon ki eljárásrendet a járművezetők kézi vezetési rutinjának növelésére és szinten tartására.

Az ajánlás elfogadása és végrehajtása esetén a Vb véleménye szerint a kézi vezetési mód esetén bekövetkező vezetési hibák száma, ezáltal az esetlegesen bekövetkező rendkívüli események és balesetek bekövetkezésének kockázata csökkenthető.