• English (UK)

- Vizsgált események

BA2015-0527-5-01A: Az esemény eddigi vizsgálata során a Vb azt tapasztalta, hogy a mozdonyban volt D12 fékezőszelep karját kis erővel lenyomva (pl. rátámaszkodással) a fővezetéknyomás megnőtt (a jelenségről próbapadon felvett fővezeték-nyomás diagram mellékelve), ami befolyásolja a vonaton a fékhatást, és különösen fékezési pozícióban a várt fékhatás nem érhető el.

A KBSZ javasolja a MÁV-Start Zrt-nek, hogy soron kívül vizsgálja meg a D fékezőszelepekkel felszerelt járműveket ezen hiba kiszűrése érdekében menet állásban és legalább két fékpozícióban.

Az ajánlás végrehajtásával elérhető, hogy az esetleges hibás fékezőszelepek üzemeltetése miatt vezetés közben a mozdonyvezető szándékától eltérő oldás ne következzen be.