• English (UK)

- Vizsgált események

BA2009-0187-5-01: A vizsgálóbizottság javasolja az NKH-nak, hogy kezdeményezze a Jelzési, Forgalmi és Gépészeti Utasítás felülvizsgálatát és módosítását, hogy egyértelmu eloírással legyen biztosítva a forgalmi (vasútbiztonsági) feladatok elsöbbsége. A biztonsági ajánlás kiadását indokolja, hogy a konkrét esemény létrejöttében is szerepet játszott a forgalmi feladatok háttérbe szorulása, és más esetekben is baleseti kockázatot jelent ilyen gyakorlat kialakulása.

BA2009-0187-5-02: A vizsgálóbizottság javasolja az NKH-nak, hogy kezdeményezze a Jelzési, Forgalmi és Gépészeti Utasítás, vagy szükség szerint a Helyi mellékletének felülvizsgálatát és módosítását, legyen meghatározva, hogy a forgalomirányítás során a vonatszemélyzet mely tagja részére kell az engedélyeket adni. A biztonsági ajánlás kiadását indokolja, hogy a szabályozás hiányossága miatt a vasútüzemben nincs következetes megoldás arra, hogy az engedélyadással kapcsolatos értekezés kik között zajlik, ami információ-elakadáshoz vezet, félreértést okozhat.

BA2009-0187-5-03: A vizsgálóbizottság javasolja az NKH-nak a vasúttársaságok bevonásával újragondolni, hogy a vonatok indításra való felhatalmazása során esetleg elegendo lehet, ha csak a vonatvezetotol várjuk el az „Indulásra készen” jelzést. Ennek megfeleloen kezdeményezzék a Jelzési, Forgalmi és Gépészeti Utasítás módosítását. A biztonsági ajánlás kiadását indokolja, hogy a Vb a keskenynyomközu vasutak rövid vonataira tekintettel nem tartja szükségesnek, hogy a vonatok kifejezetten kereskedelmi céllal dolgozó jegyvizsgálók a forgalmi feladatokban, így a vonatok indításában részt vegyenek. A következetesen egy fo (vonatvezeto) által végzett felhatalmazás esetén a szabályozás áttekinthetobb, kevesebb a félreértés lehetosége is.

Tett intézkedések
A keskenynyomközu vasutak szabályrendszerének megújítása keretében a KHEM számára előterjesztett új Forgalmi utasítás munkaanyagába már a fenti biztonsági ajánlásoknak megfelelő szabályozás lett beépítve.