• English (UK)

- Vizsgált események

BA2011-279-5-01A: A vizsgálóbizottság javasolja a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Közlekedési Felügyelőségének, hogy kötelezze a vasúti infrastruktúra üzemeltetőt (MÁV Zrt.) arra, hogy a Bodrogkeresztúr – Olaszliszka-Tolcsva állomások közötti, 199+95 számú szelvényben levő AS199 jelű fénysorompóval biztosított közút – vasút szintbeli keresztezésnél biztosítsa a csökkentett rálátási háromszöget, mely a sűrű növényzet (fák, bokrok) miatt nem biztosított.

A Biztonsági ajánlás kiadását indokolja, hogy a balesetben részes közúti jármű haladási iránya felől, az 5226 számú vonat közlekedési iránya felé (de bármelyik irányt tekintetbe véve) sem a teljes-, sem a csökkentett rálátási háromszög nem biztosított, mely a közúton és a vasúton közlekedők kölcsönös láthatóságát, így a közlekedés biztonságát kedvezőtlenül befolyásolja.

 

BA2011-279-5-01A: Továbbá a vizsgálóbizottság javasolja a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Közlekedési Felügyelőségének, hogy kötelezze a közúti infrastruktúra üzemeltetőt (Olaszliszkai Önkormányzat) arra, hogy a Bodrogkeresztúr – Olaszliszka-Tolcsva állomások közötti, 199+95 számú szelvényben levő AS199 jelű fénysorompóval biztosított közút – vasút szintbeli keresztezésnél biztosítsa a hiányos közúti jelzőtáblák pótlását.

A Biztonsági ajánlás kiadását indokolja, hogy az Olaszliszkai Önkormányzat tulajdonában és üzemeltetésében álló, az AS 199 jelű vasúti átjárón átvezető aszfaltozott úton az átjáró közúti táblákkal történő megjelölése nem megfelelő.

2011. június 23-án megtartott utólagos helyszíni szemle során megállapítást nyert, hogy

-        a kereszteződés megjelölésére szolgáló „Vasúti átjáró kezdete” jelzőtábla a közúthasználók részéről a kb. 100 méter távolságból észlelhető folyamatos megfigyelhetőség csak az egyik irányból biztosított, a másik irányból, a település felől egy közúti kereszteződés miatt nem biztosított;

-        a balesetben részes személygépkocsi haladási irányából a kereszteződés előtt a vasúti átjáróra figyelmeztető veszélyt jelző tábla 90°-kal elforgatva volt fellelhető, és az alatta elhelyezett fénysorompóra utaló kiegészítő tábla nem volt fellelhető;

-        a balesetben részes közúti jármű haladási irányával ellentétes irányból a vasúti átjáróra figyelmeztető veszélyt jelző tábla alatt elhelyezett fénysorompóra utaló kiegészítő tábla erősen kopott állapotban volt fellelhető.