• English (UK)

- Vizsgált események

BA2011-011-5-01A: A vizsgálat során a Vizsgálóbizottság (Vb) megállapította, hogy az útátjáróban a jobb sínszál, valamint a „megállás helyét jelző vonal” távolsága 5 m, amelynek következtében a vasúti űrszelvény széle és a megállás helye között egy gépjármű sem fér el. Ennek következtében az útátjárón a Vasút utca irányából áthaladó gépjárművek az útátjárót csak abban az esetben tudják azonnal elhagyni, ha útjukat a Nagykőrösi úton Budapest (jobbra a menekítő sávon) felé kívánják folytatni. Amennyiben a Nagykőrösi úton balra, vagy a Nagykőrösi utat egyenesen keresztezve az Eke utcába kívánnak továbbhaladni, az útátjárót a fennálló elsőbbségi viszonyok, illetve az igen jelentős forgalomnagyság következtében nem tudják elhagyni.

A Vb javasolja a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak az útátjáró és környezetének új forgalomtechnikájának bevezetéséig, valamint a sorompó berendezés üzembe helyezéséig kötelezze a közút kezelőjét, hogy a 135+77 sz. szelvényben lévő nem biztosított közút – vasút szintbeli keresztezésben a jelenlegi forgalmi rendet változtassa meg oly módon, hogy a Vasút utca felől érkezők számára a Nagykőrösi úton való balra kanyarodást, valamint a Nagykőrösi út keresztezését tiltsa meg, kizárólag a jobbra kanyarodást engedélyezve.

A biztonsági ajánlás elfogadása és remélhető végrehajtása esetén a 135+77 sz. szelvényben lévő nem biztosított útátjárót a Vasút utca felől érkező útátjáró használók a menekítő sávon azonnal el tudják hagyni. Ezáltal az útátjáróban a baleseti kockázat jelentősen csökkenthető.