• English (UK)

- Vizsgált események

BA2010-304-5-01: A Vb vizsgálata során megállapította, hogy a Nyékládháza és Hejőkeresztúr állomások között a 13+75 sz. szelvényben található fénysorompóval biztosított szintbeli közút-vasút keresztezés fényjelzőkészülékének észlehetősége a közúthasználók részére egyes irányokból eltérő. A készülék jelzési képe

különösen az esetben részes közúti gépjármű haladási irányából nehezen észlelhető.

A Vb ezért javasolja az NKH-nak, hogy vizsgálja meg a Nyékládháza és Hejőkeresztúr állomások között a 13+75 sz. szelvényben lévő fénysorompóval biztosított szintbeli közút-vasút keresztezés kialakítását, ezen belül a fénysorompó fényjelzőkészülékének észlelhetőségét és a lefolytatott vizsgálat alapján tegyék meg a szükséges intézkedéseket.

Az ajánlás megvalósításával elérhet_, hogy az esetben érintett szintbeli közútvasút szintbeli keresztezésben a közút felé adott jelzési képek észlelhetősége javuljon, s ezáltal a baleseti kockázat csökkenjen.

BA2010-304-5-02:
A Vb vizsgálata során megállapította, hogy az esetben részes közút-vasút szintbeli keresztezésben a vasúti pályára a csökkentett rálátási háromszög több irányból sem biztosított a növényzet szabadlátást korlátozó magassága és sűrűsége miatt.

A Vb ezért javasolja az NKH-nak, hogy vizsgálja meg az esetben részes útátjáró kialakítását a csökkentett rálátási háromszög biztosítottsága szemszögéből, s a lefolytatott vizsgálat alapján tegyék meg a szükséges intézkedéseket.

A csökkentett rálátási háromszög biztosításával jelentős mértékben növelhető a szintbeli közút-vasút keresztezés felé közeled_ vasúti és közúti járművek észlelhetősége, ami a Vb véleménye szerint csökkenti egy baleset bekövetkezésének kockázatát.

BA2010-304-5-03:
A Vb vizsgálata során megállapította, hogy az útátjáró megjelölésére használt útirány előjelző táblán az esetben részes gépjármű haladási irányából az útkereszteződés után található fénysorompóval felszerelt sorompó nélküli vasúti átjáróra figyelmeztet_ jelzés alatt nem az átjáró távolságára utaló jelzés, hanem „Szélességkorlátozás” (8m)-tábla van feltüntetve, míg az ellenkező irányból elhelyezett hasonló táblán a „Sorompó nélküli vasúti átjáró”-tábla fordított állású.

A Vb ezért javasolja az NKH-nak, hogy vizsgálja meg az esetben részes útátjáró közúthasználók felé történő megjelölését, annak megfelelőségét, s a lefolytatott vizsgálat alapján tegyék meg a szükséges intézkedéseket.

Az ajánlás megvalósításával elérhet_ az útátjáró pontos helyének egyértelmű beazonosítása a közúthasználók részéről.