• English (UK)

- Vizsgált események

A Vb az esetet követően megtartott helyszíni szemle megállapításai alapján – figyelembe véve azt a körülményt is, hogy az esetet megelőzően nem sokkal ugyanebben az útátjáróban hasonló esemény történt – biztonsági ajánlást adott ki.

BA2010-190-5-01A:
A Vizsgálóbizottság javasolja a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak, hogy vizsgálja meg a Makó és Apátfalva állomások között a 795+76 sz. szelvényben lévő útátjáró kialakítását, a közút-vasút szintbeli keresztezés előtt elhelyezett közúti jelzőtáblák láthatóságát, illetve a kihelyezett közúti jelzőtáblák megfelelőségét és a lefolytatott vizsgálat alapján tegyék meg a szükséges intézkedéseket.

A biztonsági ajánlás kiadását indokolja, hogy az Apátfalva község területén a Kölcsey utca és a 121. sz. vasútvonal szintbeli keresztezésének megjelölése a közút felől érkezők számára nem megfelelő.

Az eset napján megtartott szemle során megállapítást nyert, hogy

- a kereszteződés megjelölésére szolgáló „Vasúti átjáró kezdete” és „Állj! Elsőbbségadás kötelező” jelzőtáblák a közúthasználók részéről csak mintegy 30-50 méter távolságból észlelhetőek folyamatosan, - a közút-vasút szintbeli kereszteződés előtt a vasúti átjáróra figyelmeztető veszélyt jelző tábla nem volt fellelhető, - „Vasúti átjárót előjelző” táblák a hivatkozott szintbeli keresztezés előtt nincsenek kihelyezve, illetve - a „Vasúti átjáró kezdete” jelzőtábla az úttest bal oldalán nincs megismételve, annak ellenére, hogy a jobb oldali jelzőtábla az átjárótól számított 100 méterről és azon belül a járművezető által folyamatosan nem látható.

A Vb rendelkezésére álló információk szerint az eset helyszínén 2010. évben már ezt megelőzően is történt hasonló esemény - 2010. április 5-én a 37030 sz. vonat ütközött össze egy személygépkocsival -, de akkor személyi sérülés nem történt.