• English (UK)

- Vizsgált események

BA2012-475-5-01: A vizsgálat során a vizsgálóbizottság azt tapasztalta, hogy a helyi vasúti pályahálózaton érvényes szabályokban a sínek oldalkopásának határértékére csak fenntartási, intézkedési határértékek vannak megadva. Ezek túllépése esetére teendő, sebességkorlátozás, a vágány forgalomból való kizárását jelentő mérethatár nincs a szabályokban.

A Közlekedésbiztonsági Szervezet javasolja a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak, hogy kezdeményezzen konzultációt a helyi vasúti pályahálózatot működtető társaságokkal a pályafenntartási szabályok kiegészítése érdekében. Ennek nyomán kerüljön sor a vágányokra megállapított mérethatárokkal összefüggően megteendő intézkedések és/vagy sebességkorlátozások meghatározására, valamint kerüljön be a szabályok közé a vágányok forgalomból való kizárását jelentő mérethatár is.

Az ajánlás végrehajtása és az annak alapján készült szabályok betartása esetén a vasúti pályák felügyeletét ellátók saját szakmai tapasztalatukon túl konkrét előírásokra is támaszkodhatnak, csökkenthető az elhasználódott pályákon való közlekedés kockázata.

BA2012-475-5-02: A vizsgálat során a vizsgálóbizottság azt tapasztalta, hogy az elvégzett munkák (pl. felhegesztések) forgalombiztonsági szempontú ellenőrzése nem kellően hatékony.

A Közlekedésbiztonsági Szervezet javasolja a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak, hogy vizsgálja felül a helyi vasúti pályahálózatot működtető társaságoknál a munkák átvételére vonatkozó szabályokat és azok érvényesülését, annak érdekében, hogy azok szükség szerinti módosításával és betartásuk kikényszerítésével a forgalomnak csak kellően biztonságos pálya legyen visszaadva.

Az ajánlás végrehajtása és az annak alapján készült szabályok betartása esetén elkerülhető, hogy a munkák minőségi hiányosságai balesetveszélyt okozzanak.