Polgári Légiközlekedés Biztonsági Szervezet

Biztonsági ajánlások

Nyílvántartási szám: 2002/009 ACCID
Esemény helye, ideje: Farkashegy 2001. április 6. 11:10
A légijármű típusa Fóka-5 SZD 32A
Lajstromjel HA-4257
Üzembentartó Csepel Aero Club
Kivizsgálás hatásköre PoLéBiSz

Az esemény leírása:
Felszállás után a vit.repülőgép a vontatógép fölé szaladt, a vontatókötél elszakadt és a vit.gép jobb szárnyvéggel a földnek ütközött.

Biztonsági ajánlások:
BA2002-009_1: A KSZB javasolja a PLH-nak, hogy szabályozza a repülőüzemi feltételek teljesülése vonatkozásában fennálló eltérő - hatósági és üzembentartói tevékenységet.
BA2002-009_2: A KSZB javasolja a PLH-nak, hogy intézkedjen a kétoldalú rádió összeköttetéshez szükséges fedélzeti és földi berendezések ellenőrző repülések közbeni üzemképességének biztosítására.
BA2002-009_3: A KSZB javasolja a PLH-nak, hogy biztositson a hatósági ellenőrző repülések idejére felelős repülőüzem vezetőt.
BA2002-009_4: A KSZB javasolja a PLH-nak, hogy határozza meg az állapot szerinti üzemeltetésre való áttérés esetére az áttérés és a további üzembentartás egyértelmű feltételeit, a személyi és jogosítási követelményeket, az áttérés megtörténtének okmányolási feltételeit.
BA2002-009_5: A KSZB javasolja a PLH-nak, hogy szabályoztassa az üzemeltetőkkel a műanyag vontatókötelek alkalmazását. Erősítések, hurkok, csomózások készítése tekintetében az előírás adjon meg szilárdsági szempontból megfelelő eljárásokat.
BA2002-009_6: A KSZB javasolja a PLH-nak, hogy vizsgálja felül, mennyiben fér össze az üzembentartási engedélyekben rögzített 100 órás ápolásokra szóló engedély és az állapot szerinti üzemeltetéshez megkövetelt 200 órás felülvizsgálati technológia.

Biztonsági intézkedések: Nincs.

Vissza Események Következő