| 
		
 
		
			
				| Légiközlekedési baleset és repülőesemény adatlap | 
				Sorszám: 2005/226 | 
			 
		 
		
		
			
					
						|  Kategória: | 
  				  Incident | 
 					 
					
						|  Esemény helyszíne: | 
						Budapest, Hungary | 
					 
					
						|  Dátum és időpont: | 
						2005.03.24. 13:40 | 
					 
					
						|  A légijármű típusa: | 
  				  BOEING - 737-700 | 
					 
					
						|  Lajstromjel: | 
						 | 
					 
					
						|  Üzembentartó: | 
						United Kingdom - Channel Express (Air Services) LtdHungary - Malev - Hungarian Airlines | 
					 
					
						|  Repülési feladat: | 
						 | 
					 
 				 
 		
 			 
			 	| Az esemény leírása | 
			  
			 
			 	Az EXS898 sz. járat a 13L futópályáról végrehajtott felszállás után az
					engedélyben meghatározott "ERGOM 1 F" útvonalon repült, de a radaron való felbukkanása
					és azonosítása után 5 perc és 21 másodpercen keresztül nem vette fel a rádió-összeköttetést
					az APP-EC légiforgalmi irányítóval. A légijármű emelkedés közben keresztezte a QNH 7000 láb
					tengerszint feletti magasságot, majd a hajózószemélyzet - röviddel a FL100 repülési szint
					keresztezése előtt, már ERGOM pont irányába fordulva - rádiókapcsolatot létesített az APP
					EC-vel. A létre nem hozott rádióösszeköttetés felesleges munkát okozott az APP EC-nek.  
					  | 
			  
			 
			 	
				Kivizsgálás 
				Az eseményt a HungaroControl nem jelentette megtörténte után a PoLéBiSz
					ügyeletére, bár a napijelentésben szerepelt. 
					Az esetet a HungaroControl Repülésbiztonsági Osztálya kivizsgálta és az arról készült
					összefoglaló jelentést 2005. június 21-én megküldte a PoLéBiSz részére. A PoLéBiSz 2005.
					június 23-án iktatta be az összefoglaló jelentést. 
					Nyilvántartásba vételére azért került csak ilyen megkésve sor, mert a kijelölt ügyintéző
					más eseményekkel foglalkozott.  | 
			  
 		 
			
				
		      |  Zárójelentés terv.    | 
		      - | 
	       
				
					|  Lezárva: | 
					- | 
				 
				
					|  Kivizsgálás hatásköre: | 
  			  - | 
				 
				
					| Biztonsági ajánlások: | 
					226/2005 | 
				 
			 
 
		 |