|
Légiközlekedési baleset és repülőesemény adatlap |
Sorszám: 2005/226 |
Kategória: |
Incident |
Esemény helyszíne: |
Budapest, Hungary |
Dátum és időpont: |
2005.03.24. 13:40 |
A légijármű típusa: |
BOEING - 737-700 |
Lajstromjel: |
|
Üzembentartó: |
United Kingdom - Channel Express (Air Services) LtdHungary - Malev - Hungarian Airlines |
Repülési feladat: |
|
Az esemény leírása |
Az EXS898 sz. járat a 13L futópályáról végrehajtott felszállás után az
engedélyben meghatározott "ERGOM 1 F" útvonalon repült, de a radaron való felbukkanása
és azonosítása után 5 perc és 21 másodpercen keresztül nem vette fel a rádió-összeköttetést
az APP-EC légiforgalmi irányítóval. A légijármű emelkedés közben keresztezte a QNH 7000 láb
tengerszint feletti magasságot, majd a hajózószemélyzet - röviddel a FL100 repülési szint
keresztezése előtt, már ERGOM pont irányába fordulva - rádiókapcsolatot létesített az APP
EC-vel. A létre nem hozott rádióösszeköttetés felesleges munkát okozott az APP EC-nek.
|
Kivizsgálás
Az eseményt a HungaroControl nem jelentette megtörténte után a PoLéBiSz
ügyeletére, bár a napijelentésben szerepelt.
Az esetet a HungaroControl Repülésbiztonsági Osztálya kivizsgálta és az arról készült
összefoglaló jelentést 2005. június 21-én megküldte a PoLéBiSz részére. A PoLéBiSz 2005.
június 23-án iktatta be az összefoglaló jelentést.
Nyilvántartásba vételére azért került csak ilyen megkésve sor, mert a kijelölt ügyintéző
más eseményekkel foglalkozott. |
Zárójelentés terv. |
- |
Lezárva: |
- |
Kivizsgálás hatásköre: |
- |
Biztonsági ajánlások: |
226/2005 |
|