Polgári Légiközlekedés Biztonsági Szervezet

Biztonsági ajánlások

Sorszám: 2004/153
Kategória: INCIDENT
Esemény helye, ideje: LHBP 2004. február 28. 19:42
A légijármű típusa: BOEING B-767-27 GER
Lajstromjel: HA-LHB
Üzembentartó: MALÉV Rt.
Kivizsgálás hatásköre: Intézkedést nem igényel
Az esemény leírása:
A HungaroControl felé 2004.04.21-én a személyzet egy tagja bejelentette, hogy a leszállás elötti un. 4-ik forduló után GPWS jelzést kaptak kb. 2400 feet-en. Mivel VMC-ben talajlátással repültek, igy nem hajtották végre az escape manővert. A HungaroControl a PoLéBiSz részére 2004.05.25-én tájékoztatást küldött az esetről.

Biztonsági ajánlások:
BA2004-153_1: A KSZB javasolja a MALÉV-nek és a HungaroControl-nak, hogy értesítse érintett állományát arról, hogy bizonyos körülmények között a 13-as megközelítéskor radarvektorálás közben GPWS jelzés lehetséges. Ilyenkor a személyzet elsődlegesen a jelzés megszüntetésére előírt tevékenységeket hajtsa végre, így eltérhet a kiadott engedélytől, ezt azonban kötetes a légiforgalmiirányító tudomására hozni. A repülésbiztonsági szervezetek minden GPWS jelzés körülményeit kivizsgálják ki, és kölcsönösen tájékoztatják egymást, valamint a PoLéBiSz-t.
BA2004-153_2: A KSZB javasolja a HungaroControl-nak, hogy: gyűjtse ki az ICAO anyagokból a térképeken szereplő magasságokkal összefüggő fogalmak eredeti megfogalmazását és értelmezését és azt tájékoztatásul - a félreértések elkerülése végett - küldje meg a MALÉV-nek és a PoLéBiSZ-nek.
BA2004-153_3: A KSZB javasolja a HungaroControl-nak, hogy: vizsgálja felül a Budapest TMA alsó határait és a TMA területén található akadályok magasságait, valamint a minimális radarvektorálási magasságokat, amint az ehhez szükséges digitális adatbázis a rendelkezésére áll. A HungaroControl a felülvizsgálat eredményéről tájékoztassa a PoLéBiSZ-t, a PLH-t, illetve kezdeményezze a közzétett adatbázis és térképek módosítását.

Biztonsági intézkedések: -

előző Események Következő