Polgári Légiközlekedés Biztonsági Szervezet

Biztonsági ajánlások

Sorszám: 2004/006
Kategória: INCIDENT
Esemény helye, ideje: LHBP 2004. január 7. 18:35
A légijármű típusa FOKKER F-28 MK 0070
Lajstromjel HA-LMB
Üzembentartó MALÉV Rt.
Kivizsgálás hatásköre Üzemeltető
Az esemény leírása:
Felszállás, majd 20' perc repülés után a II-es hajtómű olajnyomás minimum jelzést észleltek.

Biztonsági ajánlások:
BA2004-006_1: A KSZB javasolja a MALÉV Rt-nek, hogy: intézkedjen, hogy a külföldön végrehajtott hibajavítás során a hibajavítást végző műszaki szolgálat rendelkezzen a Budapestről előzetesen megküldött megbízásokkal és engedélyekkel a hibajavítás megkezdése előtt.
BA2004-006_2: A KSZB javasolja a MALÉV Rt-nek, hogy: készítsen egy táblázatot és adja közre a hajózóknak a Malév Rt. összes célállomásán működő műszaki szolgálat jogosításairól valamint arról, hogy melyik célállomásokra szükséges eseti megbízást adni a hibajavítások utáni dokumentációk, valamint a repülőgép üzemképességét tanúsító okmány elkészítéséhez.
BA2004-006_3: A KSZB javasolja a MALÉV Rt-nek, hogy: módosítsa a Fokker 70-es típusra kiadott MEL 77-12-es pontjához leírt megjegyzést úgy, hogy az mind az „Indication", mind az „Alerting System"-re vonatkozóan adjon egyértelmű (a további üzemeltetéshez szükséges) eljárást.
BA2004-006_4: A KSZB javasolja a MALÉV Rt-nek, hogy: azokban az esetekben, amikor a műszaki szolgáltat nem tudja egyértelműen meghatározni a hiba okát, ne halassza el a hiba kijavítását DIR felvételével.

Biztonsági intézkedések: -

előző Események Következő