Polgári Légiközlekedés Biztonsági Szervezet

Biztonsági ajánlások

Nyílvántartási szám: 2002/200 INCID
Esemény helye, ideje: Budapest/Ferihegy 2002. november 17. 12:33
A légijármű típusa B-767-200
Lajstromjel HA-LHA
Üzembentartó MALÉV Rt.
Kivizsgálás hatásköre Üzemeltető
Az esemény leírása:
A felszállás utáni emelkedéskor FL120-on a bal hajtómű olajmennyiség mérő műszere folyamatosan csökkenő mennyiséget mutatott. Az olajnyomás is csökkent (a jelzés sárgára változott). Két perc hűtés után a bal hajtóművet leállították, visszafordultak és összesen 20 perc repülés után rendben leszálltak Ferihegyen.

Biztonsági ajánlások:
BA2002-200_1: A KSZB javasolja a MALÉV Rt.-nek: vizsgálja felül, módosítsa és egészítse ki a # 05-41-72-03-03 Task Card-ot az alábbiak szerint:
1. A kézi meghajtásfedél COVER PLATE Ie- és visszaszerelés aláíráshelyeinek kialakítása;
2. A kézi meghajtásfedél COVER PLATE Ie- és visszaszerelés, és a BOROSCOPE PLUGS-ok le és visszaszerelés felügyelet melletti munkavégzés esetén használatos aláíráshelyek kialakítása;
3. A LEAK CHECK JOB SHEET-re való felírásra figyelmeztető megjegyzés kiegészítése;
4. A Task Card referencia rovatának kiegészítése az előírt munka végrehajtására vonatkozó összes előírással;
5. A Task Card kiegészített referencia rovatában szereplő összes "hivatkozás" mellékelése.

BA2002-200_2: A KSZB javasolja a MALÉV Rt.-nek: karbantartások tervezésekor egészítse ki a nyílászáró fedelek és LEAK TEST-ek karbantartás végi okmányok ellenőrzését előíró összesitővel.

BA2002-200_3: A KSZB javasolja a MALÉV Rt.-nek: pontosan határozza meg az ETOPS speciális követelményeit az ACE-nál megrendelt karbantartás esetére.

BA2002-200_4: A KSZB javasolja a MALÉV Rt.-nek: vizsgálja felül és bővítse ki a karbantartásra kiadandó munkalapokat a SPECIÁLIS KARBANTARTÁSI ETOPS követelményeknek megfelelően (pl.-1 keresztellenőrzés).

BA2002-200_5: A KSZB javasolja a MALÉV Rt.-nek: vizsgálja felül és egészítse ki a Malév MA-1017 ETOPS Karbantartási Követelmények Eljárása utasítást abból a szempontból, hogy amikor ETOPS KIEMELT RENDSZEREN történik megbontásos munkavégzés, akkor a rendszer üzemképességét, illetve az ETOPS minősítését csak egy külön repülés után lehessen megítélni. Járaton történő minősítést csak a pilótakabinban közvetlen kijelzéssel rendelkező rendszerek esetén lehessen alkalmazni.

BA2002-200_6: A KSZB javasolja az ACE Kft-nek: alakítson ki a karbantartáshoz szükséges szerszámok szerszámkiadóból való felvételének minden kétséget kizáró okmányolási rendszert.

BA2002-200_7: A KSZB javasolja az ACE Kft-nek: ellenőrizze fokozottan a karbantartásoknál végrehajtott fedélszereléseket, illetve LEAK Check-ket tartalmazó Task Card-okat.

BA2002-200_8: A KSZB javasolja az ACE Kft-nek: vizsgálja meg a # 05-41-72-03-03 Task Card nem megfelelő végrehajtásának személyi vonzatait, és tegyen megelőző intézkedéseket.

BA2002-200_9: A KSZB javasolja az ACE Kft-nek: dolgozza át az ACE 9571-00 ETOPS Karbantartási Követelmények című társasági eljárást a jelenleg érvényes műszaki karbantartási és üzemeltetési tevékenység szervezeti kialakításának megfelelően, és egészítse ki a karbantartásoknál javasolt BOEING ajánlásokkal (pl.-1. a keresztellenőrzés bevételével).

Biztonsági intézkedések: -

Vissza Események Következő