Biztonsági ajánlások:
AMI2005-168_1:A PoLéBiSz által 2005-166 számon vizsgált HA-MZH lajstromjelű KA-26 típusú helikopter Csanádpalota
térségében 2005.07.21-én bekövetkezett légiközlekedési balesete során a reduktor a tartópillérrel és a forgószárnyakkal
együtt kiszakadt a központi rekeszből, ezért a KSZB elnökének 1523/2005 számú levelében az alábbi azonnali biztonsági
intézkedéseket javasolta: „A 13/2000. (V.31) KHVM-HM-EÜM együttes rendelet 35.§ (1) bekezdésére hivatkozva, mint a
szakmai vizsgálóbizottság elnöke azonnali megelőző intézkedésnek javasolom a Polgári Légiközlekedési Hatóságnak, hogy:
· rendelje el a magyar lajstromban levő KA-26 típusú helikopterek üzemeltetői számára a reduktor rekesz falainak,
a pajzsnak és a kötőelemek ellenőrzését,
· a KA-26 típusú helikopterek repülését függessze fel az ellenőrzések végrehajtásáig." Mivel 2005. július 24-én
Mikebuda térségében, az elsődleges helyszíni vizsgálatok alapján, ugyanazon üzemeltető, ugyanolyan típusú helikopterével
hasonlónak látszó baleset következett be, amely egy ember életét követelte, ezért az alábbi azonnali megelőző intézkedést
javaslom: - mivel az elsődleges információk szerint a második esetben érintett helikopteren munkakezdés előtt
repedésvizsgálatot végeztek és nem találtak hibát, az érintett típus és üzemeltető működését azonnal függessze fel. |