|
| Biztonsági ajánlások a
2005/101 számú eseményhez |
| Kategória: |
Incident |
| Esemény helye, ideje: |
LHBP TMA, Hungary, 2004.06.06. 17:19 |
| A légijármű típusa: |
GRUMMAN AMERICAN - G1159 GULFSTREAM II |
| Lajstromjel: |
|
| Üzembentartó: |
United States - Unknown |
| Kivizsgálás hatásköre |
- |
Az esemény leírása
A PoLéBiSz az esetről a HC 2005.05.05-én megküldött "Repülőesemény Összefoglaló Jelentése" alapján értesült. 2004.06.06-án az N62MS lj. légijármű személyzete a 31L futópályáról végrehajtott felszállás után- a TWR ADC utasításának megfelelően - a TWR frekvencián maradt. Mintegy hárompernyi repülés után a TWR ADC-nek jelentette a cpt., hogy keresztezte a FL 100 repülési szintet. A TWR ADC ekkor átküldte az APP EC frekvenciájára. Az APP EC a repülőgépet nehézségek árán tudta csak azonosítani, mivel a légijármű elösször helytelenül betáplált másodlagos kóddal jelent meg a radarernyőn. Azonosítás után az APP EC radarirányokkal és magassági megkötésekkel kivezette a gépet az útvonalra, elkükönitve a közepes erősségű érkező és induló légiforgalomtól. |
Biztonsági ajánlások:
Az eset kivizsgálására bejelentés hiányában nem volt lehetőség. |
| Biztonsági intézkedések: - |
|