Biztonsági ajánlások:
BA2005-041_1: A KSZB javasolja a HungaroControlnak, hogy hívja fel az érintett légiforgalmi irányító állomány
figyelmét a Budapest TMA-ra kiadott sebességkorlátozás betartatására.
BA2005-041_2: A KSZB javasolja a HungaroControlnak, hogy meghatározzon meg egy maximális sebességet a futópályák
küszöbétől 10 - 15 NM távolságokra, és azt tegye közzé az AIP-ben is, hogy a hasonló „ráfutásos" események elkerülhetők
legyenek.
BA2005-041_3: A KSZB javasolja a HungaroControl APP részlegvezető, LFFO vezető részére, hogy tudatosítsák az állománnyal,
hogy leszálló forgalom esetén ő az utolsó radarirányító egység, a Torony a radarképet csak „monitoring"-ra hasznátja.
A radarirányítónak van lehetősége beállítani a sebességeket, és úgy átadni egy látás alapján dolgozó egységnek.
BA2005-041_4: A KSZB javasolja a BFNR Rt-nek, hogy gyorsítsák meg a gyorsleguruló utak építését. A gyorsleguruló utak
megléte növelné az érkező légijárművek kezelésének hatékonyságát, a forgalom áramlását.
BA2005-041_5: A KSZB javasolja a HungaroControlnak, hogy ismertesse az eseményt az érintett légiforgalmi irányítói
állománnyal.
BA2005-041_6: A KSZB javasolja a HungaroControlnak, hogy az LFFO, illetve a LESZOTO fogalmazzon meg egy olyan ajánlást,
amely az indokolatlan 13-as irányú futópályahasználatról szól. Azaz, ha a hátszélkomponens megengedi (max. 5 csomóig),
akkor a 31 futópályairányt kellene előnyben részesíteni, különösen egy ilyen oldalszeles (200 fokról fújt a szél) esetben,
valamint, ha információnk van az erős, nagyobb magasságban uralkodó hátszélkomponensről. |