BA2015-157-4P-1A A Közlekedésbiztonsági Szervezet Vizsgálóbizottsága a szakmai vizsgálat során megállapította, hogy a légijárművek levegőben történő összeütközésében szerepet játszhatott a légijárművek színe. Mindkét vitorlázó repülőgép olyan színkombinációra volt festve, melyben a kék több árnyalata, valamint az ezüst szín dominált. Az eset idején fennálló fényviszonyok elősegíthették a vitorlázó repülőgépek környezetükbe olvadását, így a vizuális észlelés lehetőségének csökkenését. Ezért

a Közlekedésbiztonsági Szervezet javasolja azon vitorlázó repülőgépek tulajdonosának vagy üzembentartójának, amelyeknek a színe hajlamos a környezetbe való beolvadásra, hogy jól láthatóságot biztosító jelzéssel – a légialkalmasságot nem befolyásolva – lássák el légijárműveiket. A jól láthatóságot biztosító jelzést javasolt alkalmazni a szárny felületeinek egy részén, valamint a függőleges vezérsíkon és/vagy a törzs orr-részén, lehetőség szerint narancs vagy vörös-narancs, esetleg más kontrasztos színben, olyan méretben, mely alkalmas a távoli észlelés elősegítésére.

Az ajánlás elfogadása és végrehajtása esetén a Vizsgálóbizottság véleménye szerint a jól láthatósági jelzéssel ellátott légijárművek vizuális észlelése hatékonyabbá válik, így az összeütközés vagy az összeütközés közeli helyzetek bekövetkezésének valószínűsége csökkenhet.