BA2017-371-4-1A A Közlekedésbiztonsági Szervezet vizsgálóbizottsága a szakmai vizsgálat során megállapította, hogy a tűz kiindulásának helye a nagyáramú kábel tűzfalon történő átvezetésénél lehetett. Ezt az átvezetésnél található elektromos kisülés nyomai, illetve az elektromos kábel tűzfal vonalában történő megolvadása bizonyítják. A repülőgép gyártója (American Champion Aircraft Corporation) 2001-ben elkészített egy módosítást (Service Letter 418) a Bellanca típusú repülőgépek elektromos rendszerére vonatkozóan.
A vizsgálat során a gyártótól kapott információk alapján már 8 repülőesemény történt, amely során az elöregedett kábel és a tűzfal közötti rövidzárlat okozta a repülőgép kigyulladását.

A Közlekedésbiztonsági Szervezet javasolja a Federal Aviation Administration-nek, hogy vizsgálja meg az American Champion Aircraft Corporation által elkészített Service Letter 418 szerinti módosításnak Airworthiness Directive-ben történő kiadásának lehetőségét.

Az ajánlás elfogadása és végrehajtása esetén a vizsgálóbizottság véleménye szerint a jövőbeni hasonló motortér tűz bekövetkezésének valószínűsége csökkenthető.