BA2007-0047-5-01: Az új szabályozás kidolgozásáig a Vb javasolja az F.2.sz. Forgalmi Utasítás arra irányuló kiegészítését, hogy az önműködő térközjelzőkkel felszerelt pályaszakaszokon, amennyiben a teljes állomásközben levő forgalmi helyzetről a visszajelentő fények kiértékelésével nem lehet meggyőződni, állomástávolságú közlekedésre kelljen áttérni. Az új forgalmi utasításban olyan szabályozást javasol a Vb, mely indokolt esetben lehetővé teszi a forgalmi személyzet részére az állomástávolságú közlekedés bevezetését a műszaki személyzet kiérkezése előtt.

BA2007-0047-5-02: A Vb javasolja az F.2. sz. Forgalmi Utasítás arra vonatkozó kiegészítését, hogy a fénysorompót akkor is használhatatlannak kelljen tekinteni, ha annak működéséről a visszajelentés megszűnik.

BA2007-0047-5-03: A Vb javasolja a vontató járműveket üzemeltető vasútvállalatoknak, hogy dolgozza ki annak lehetőségét, hogy a vontató járműveknek vonatbefolyásoló berendezésének "ki-be", illetve "tolatás/üzemi" módba kapcsolása a menetíró regisztrátumok túlnyomó részének - ahol lehetséges automatizált - ellenőrzése útján kontrollálva legyen, ezzel kikényszerítve a berendezés utasításszerű kezelését.

A jelen kezelések ellenőrzésére különös hangsúlyt kell helyezni, mert azok csekély aránya, így a meg nem engedett kezelések felfedésének csekély esélye az ilyen kezelések számának növekedéséhez vezet. A hatékony ellenőrzés az utasítás ellenes magatartás felfedésének esélyét jelentősen növeli, ezzel csökkentve annak elkövetési gyakoriságát.

BA2007-0047-5-04: A Vb javasolja a mozdonyvezetőket foglalkoztató vasútvállalatok felé, hogy a mozdonyvezetők időszakos oktatása során fordítsanak kiemelt figyelmet azokra a biztosítóberendezési speciális megoldásokra és elvekre, melyek a mozdonyvezető napi munkájának ellátása során tevékenységére befolyással vannak. (Pl.: Almásfüzitő állomáson a D/SR1 jelzőt "Megálljra ejtő" szigeteltsín szakaszon az EVM 120 éberségi és vonatbefolyásoló berendezés által felvett sárga jelzés.)

Fontosnak tartjuk, hogy a mozdonyvezetők tisztában legyenek a szokásostól eltérő műszaki megoldásokkal, kialakításokkal, mert ezzel elkerülhető, hogy ezeket félreértsék, és egy esetleges helytelen következtetés miatt a biztonságot veszélyeztető döntést hozzanak.