A vizsgálat megállapításai alapján a Vb az alábbi biztonsági ajánlások kiadását tartja szükségesnek:

BA2006-0033-5-01: Javasoljuk a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak, hogy az érintett szervek bevonásával vizsgálja felül az AS380 sz. útátjáró kialakítását. Vizsgálja meg - a kb. 500 méterre Balatonkenese vasútállomás területén lévő SR2 számú fény- és félsorompóval biztosított-, és a kb. 700 méterre Balatonakarattya irányába lévő AS373 számú fénysorompóval biztosított, forgalomtechnikai szempontból sokkal biztonságosabb, kanyarodó sávokkal is ellátott vasúti átjárók figyelembevételével - az AS380 számú útátjáró fenntartásának indokoltságát, vagy a biztonságot fokozó további forgalomtechnikai eszközök alkalmazásának előírását.

A biztonsági ajánlás kiadását indokolja:

Mind a négy esetben a balesetet szenvedett személygépjárművek Balatonakarattya irányából a 71-es számú főútvonalon tartottak Balatonkenese irányába, és mind a négy esetben a "Balra kanyarodni tilos" jelzőtábla ellenére hajtottak az üzemszerűen jól működő AS380 számú fénysorompóval biztosított vasúti átjáróba. Az AS380 számú fénysorompóval biztosított vasúti átjárótól a kb. 500 méter távolságban lévő Balatonkenese SR2 számú állomási fény- és félsorompó, továbbá a kb. 700 méter távolságban lévő AS373 számú fénysorompó is forgalomtechnikailag biztonságosabban kialakított útátjárók-, és a vasúti pályával mindkét oldalán párhuzamosan futó közutak lehetővé tennék a forgalom biztonságos lebonyolítását, illetve az AS380 számú útátjáró hiánya, vagy kizárólag gyalogos átjáróként történő használata nem okozna indokolatlan akadályt, elválasztó hatást.