• English (UK)

- Vizsgált események

BA2013-887-5-01A: A vizsgálat során megállapítást nyert, hogy a Vörösmarty téri váltókörzetben fekvő 1 és 2 sz. kitérők körzetében azok elhelyezkedése, valamint a járművekre telepített kenőberendezés működési sajátossága következtében a kenőberendezés hatása nem érvényesül, ezért a váltók csúcssínjeire nem kerül kenőanyag. Ennek következtében a közlekedő járművek nyomkarimái és a csúcssínek közötti súrlódási tényező megnövekszik, amely növeli a kerekek felkapásának, így a járművek kisiklásának kockázatát.

A KBSZ javasolja a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak a Vörösmarty tér váltókörzetben a jelenlegi sínkenési technológia felülvizsgálatát, szükség esetén módosítását.

Az ajánlás elfogadása és végrehajtása esetén a Vb véleménye szerint a hasonló okból bekövetkező balesetek kialakulásának kockázata jelentős mértékben csökkenthető.