BA2010-024-4P-1 A Vizsgálóbizottság a vizsgálat során megállapította, hogy az induló járat tevékenységét (a végrehajtás időtartamát) befolyásolta annak az információnak a hiánya, hogy az érkező járat milyen távolságban van.

A Közlekedésbiztonsági Szervezet javasolja a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt.-nek, hogy a pilóták helyzetismeretének javítása érdekében, a futópályára felguruló induló járatok kapjanak tájékoztatást az érkező forgalom távolságáról, ha az induló járat tevékenysége az érkezőt befolyásolja.

Az ajánlás elfogadása és végrehajtása esetén a Vizsgálbizottság véleménye szerint az induló járatok az érkező forgalom ismeretében tudják időzíteni működésüket.

BA2010-024-4P-2 A Vizsgálóbizottság a vizsgálat során megállapította, hogy az induló járat a felszállást a vártnál (és az AIP-ben közzétett időtartamnál) hosszabb idő után kezdte meg.

A Közlekedésbiztonsági Szervezet javasolja a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt.-nek, hogy abban az esetben, ha az érkező légijármű a futópálya küszöbhöz képest 6 NM belül van, az előtte induló járat „azonnali” (Immediate) felszállásra kapjon engedélyt, vagy az ADC határozzon meg egy időpontot az induló járat számára, ameddig a felszállást meg kell kezdenie.

Az ajánlás elfogadása és végrehajtása esetén a Vizsgálóbizottság véleménye szerint – az induló járatok tervezhető módon és az elvárt időtartamon belül kezdik majd meg a felszállást.