A Vb a szakmai vizsgálat lezárásaként az alábbi biztonsági ajánlást teszi:


BA2010-172-4P-1: A Vb a szakmai vizsgálat során megállapította, hogy a jelenleg érvényes MEL (Rev. 22 JAN 30/2010) 24-1 pontja nem tartalmaz a szétcsatlakoztatott IDG-vel való üzemeltetés előtt az APU olajrendszerére vonatkozó ellenőrzéseket.


A fentiek alapján a Vb javasolja, hogy a légijármű üzemeltetőjének (Malév Zrt.) CAMO szervezete módosítsa a MEL 24-1 pontjának REMARKS AND EXCEPTIONS oszlopát úgy, hogy MAINTENANCE (M) végrehajtandó karbantartási munkaként a szétcsatlakoztatott IDG-vel való üzemeltetés előtt, egyszeri végrehajtásra írja elő a következő ellenőrzéseket az APU-n:

Oil Filter Indicator Inspection (AMM TASK 49-81-13-200-801)

APU Oil Level Inspection (AMM TASK 12-13-31-200-801)

Magnetic Drain Plug Inspection (AMM TASK 49-81-81-200-801)


Az ajánlás elfogadásától és végrehajtásától a Vb azt várja, hogy az APU nagyobb üzembiztonsággal fogja helyettesíteni az üzemképtelen generátort a szétcsatlakoztatott IDG-vel való üzemeltetés időtartama alatt, és hasonló okból nem kell majd megszakítani a járat végrehajtását.