A Vb azt tapasztalta, hogy a kis-gépes ejtőernyős üzemeken az ugrató parancsnoki kötelmeket nem vállalják fel. A szolgálati kötelmek mulasztásával előfordulhatnak olyan ejtőernyős események, amelynek okai a gépbeszállástól a kiugrásig keletkeznek, amelyek a kiugrás előtt egy végső ellenőrzés megelőzhető. Ezért:

BA2009-283_1: A Vb azt javasolja a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légiközlekedési Igazgatóságának, hogy dolgoztasson ki eljárást a felszerelések (különösképp a nyitó rendszerek) ellenőrzésének megoldására azokon az ejtőernyős üzemeken, ahol az ugrató parancsnoki szolgálat a szállító repülőgépek korlátozott utas száma miatt nem kivitelezhető.

A Vb azt várja a Biztonsági ajánlás kiadása után, hogy annak betartásával a hasonló esetek elkerülhetők.

A Vb vizsgált már az elmúlt évadban olyan ejtőernyős eseményt, ahol a baleset a nyitórendszer szándékolatlan működése miatt jött létre. Mind a két típusú nyitási probléma megelőzése érdekében:

BA2009-283_2: A Vb azt javasolja a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légiközlekedési Igazgatóságának, hogy dolgoztasson ki eljárást, az ejtőernyős felszereléseket gyártó és javító szervezet részére az elmúlt években rendszerbe állított főernyők nyitására szolgáló nyitórendszerek átvizsgálására.

A javasolt Biztonsági ajánlás célja a szándékolatlan nyitást megelőző biztonság ellenőrzése, amely megelőzné hasonló események kialakulását.