Kategória / Occurrence class: | Serious incident | |||||||||||||||
Dátum / Date: | 2010.06.16. | |||||||||||||||
Időpont / LT: | 21:44:00 | |||||||||||||||
Ország / Country: | Hungary | |||||||||||||||
Helyszín / Location: | LHBP | |||||||||||||||
Sérülés / Airplane damage: | none | |||||||||||||||
Esemény leírása / Narrative: | Bejelentés szerinti eseményleírás: A légijármű az útvonalon lévő zivatarláncot kerülgetve közepes jegesedési körülmények között több meghibásodás jelzést kapott. megszakadt a rádiókapcsolat és a kabinmagasság hibajelzés miatt, süllyedni akart. A megszakadt rádiókapcsolat mellett PAN PAN és MAYDAY jelzést leadva úgy terezte hogy Temesváron leszáll. Elhagyva a a zivatarfrontot helyreállt a rádiókapcsolat és végül a budapesti leszállás mellett döntött. Normál eljárás szerinti leszállást hajtott végre Budapesten. Circumnavigating through a thunderstorm sqall line in moderate icing conditions, the crew encountered an "A zone high temperature" indication while trying to escape icing conditions a "Cabin High Alt" came on. Some minutes later a PAN, PAN call was made and descent reqested, but due to weather condition was lost. So MAYDAY trasnsmitting blind + sqawk 7700 to permit the descent. Initial diversion to LTRA was planned. When communication with ATC was restored (out of thunderstorm area + freq. change) emergency was cancaled (all normal at FL100 and out of icing) and BUD was prefered for divertsion due to OPS. Landing was normal. | |||||||||||||||
Típus / Type: | BRITISH AEROSPACE 146-200 | |||||||||||||||
Lajstromjel / Registration: | OO-TAY | |||||||||||||||
Üzemeltető / Operator: | TNT Airways SA. | |||||||||||||||
| ||||||||||||||||
Induló repülőtér / Departure airport: | Roumanie LROP (OTP): LROP : Bucuresti/HENRI COANDA | |||||||||||||||
Célrepülőtér / Destination airport: | Belgique EBLG (LGG): Liege/Bierset (Mil/Civil) |