Kategória / Occurrence class: | Serious incident | |||||||||||||||
Dátum / Date: | 2010.03.23. | |||||||||||||||
Időpont / LT: | 14:17:00 | |||||||||||||||
Ország / Country: | Hungary | |||||||||||||||
Helyszín / Location: | LHCC | |||||||||||||||
Sérülés / Airplane damage: | none | |||||||||||||||
Esemény leírása / Narrative: | Bejelentés szerinti eseményleírás: Átrepülő repülőgép személyzete tüzelőanyag problémát és vészhelyzetet jelentett az irányításnak. A Torony kényszerhelyzetet rendelt el. A repülőgép 14:36-kor túlsúllyal leszállt a 31R futópályára, majd a 18-as állóhelyre gurult. Személyi és gépsérülés nem történt. A tűzoltóknak hűteni kellett a futóműveket, majd a kényszerhelyzetet 15:25-kor szüntették meg. A hiba oka a tüzelőanyag mennyiségmérő rendszer meghibásodása volt. The aircraft reported fuel system problem to the ATC and declared emergency. The tower raised the readiness level for the airport emergency services. The aircraft made an uneventful overweight landing, however, the landing gear got overheated and required cooling by the fire brigade. There was neither aircraft damage nor personal injury. It was found that the fuel indication system malfunctioned. | |||||||||||||||
Típus / Type: | MCDONNELL-DOUGLAS MD-11 | |||||||||||||||
Lajstromjel / Registration: | N612FE | |||||||||||||||
Üzemeltető / Operator: | United States Federal Express Corporation (Little Rock, Ar) | |||||||||||||||
| ||||||||||||||||
Induló repülőtér / Departure airport: | United arab emirates OMDB (DXB): Dubai/Intl | |||||||||||||||
Célrepülőtér / Destination airport: | France LFPG (CDG): Paris Charles-De-Gaulle |