BA2012-288-4P-1. A Vizsgálóbizottság (Vb) megállapította, hogy a balesetet az oktatás során a figyelem-megosztási hibája okozta, amelynek kialakulásában jelentős szerepet játszott a pilótának az adott körülmények közötti, a repülés leszállás és átstartolás szakaszában fellépő túlterheltsége.

A Közlekedésbiztonsági Szervezet javasolja a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatalának, hogy tegyen intézkedéseket annak érdekében, hogy a 2250 kg maximális felszálló tömegű repülőgépeken történő többmotoros képzésben, az imitált egy hajtóműves leszállások oktatásakor a leszállásokat teljes megállással hajtsák végre és ne kapcsolják azt össze átstartolással, amennyiben a leszállópálya szélessége nem éri el a 30, hossza pedig a 900 métert.

Az ajánlás elfogadása, és az ajánlásban megfogalmazottak megvalósulása esetén a KBSZ véleménye szerint csökken a pilótáknak az adott repülési szakaszban történő leterheltsége.