Kategória / Occurrence class: |
Incident | |||||||||||||||
Dátum / Date: |
2009.05.12. | |||||||||||||||
Időpont / LT: |
14:48:00 | |||||||||||||||
Ország / Country: |
Hungary | |||||||||||||||
Helyszín / Location: |
LHBP | |||||||||||||||
Sérülés / Airplane damage: |
None | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Esemény leírása / Narrative: |
Bejelentés szerinti eseményleírás: D-ACRP a megközelítés során beindította az APU-t (segédhajtóművet) és amikor a kondícionáló rendszert átállította az APU-ról való kondícionálásra, "füst a kabinban" jelzés jelentkezett. Vészhelyzetet jelentett és közben a kondícionáló rendszerrel visszatért a hajtóműre és az APU-t leállították, ekkor megszűnt a füstbeáramlás és a vészhelyzetet visszavonta. Rendben leszállt. | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Esemény leírása / Narrative: |
The plane departed DUS for BUD with "XFLOW/APU FUEL PUMP" placard on APU panel. With inoperative XFLOW/APU fuel pump the APU should be considered inoperative according to MEL 28-24-01. Approaching BUD (on downwind leg) the crew started APU and transferred bleed (eng-APU). In a minute smoke appeared in the cockpit and in the toilet.The crew switched back the bleed to engines, then shut down APU, declared emergency and used oxygen mask with smoke goggle for landing. Landing and taxi to the stand was uneventful. Emergency was cancelled due to "False alarm" |
|||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Típus / Type: |
BOMBARDIER CRJ 200ER | |||||||||||||||
Lajstromjel / Registration: |
D-ACRP | |||||||||||||||
Üzemeltető / Operator: |
Germany - Eurowings | |||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Induló repülőtér / Departure airport: |
Germany - EDDL (DUS): Dusseldorf | |||||||||||||||
Érkező repülőtér / Destination airport: |
Hungary - LHBP (BUD): Budapest/Ferihegy |