BA2007-078-4P-1: Az esemény bekövetkezéséhez hozzájárult, hogy az APP irányítók nem rendelkeztek aktuális és könnyen értelmezhető információval a repülőtéri navigációs berendezések működéséről.

A Vb javasolja a HungaroControlnak, hogy biztosítson az APP munkahelyeken visszajelzést az irányítók számára a navigációs berendezések működéséről.

Az intézkedéstől a Vb. azt várja, hogy az APP irányítók ismerni fogják a repülőtér navigációs berendezéseinek működési állapotát és ennek megfelelően nem engedélyeznek megközelítést nem üzemelő berendezések használatával.

BA2007-078-4P-2:
Az ALMOS rendszer elsősorban a repülőtéri légiforgalmi irányító egység (torony) igényei szerint készült, ami nem mindig egyezik az APP igényeivel.

A Vb javasolja a HungaroControlnak, hogy vizsgálja felül az ALMOS rendszer kijelzőjének gyakorlati használhatóságát, és szükség szerint módosíttassa azt az APP munkahely igényei szerint.

Az intézkedéstől a Vb. azt várja, hogy az APP igényei szerint működő ALMOS rendszer használatával az ebből eredő munkaterhelés hibázás valószínűsége csökken.

BA2007-078-4P-3: Az esemény során az APP munkahelyen az ILS működésére vonatkozó aktuális NOTAM nem volt közvetlenül elérhető, mivel az az SV pultnál volt elhelyezve.

A Vb javasolja a HungaroControlnak, hogy biztosítsa a vonatkozó NOTAM tájékoztatások elérhetőségét, könnyen értelmezhető formában az irányítói munkahelyeken.

A VB. az intézkedéstől azt várja, hogy az APP munkahelyen a navigációs berendezések állapotára és más kérdésekre vonatkozó NOTAM információk közvetlenül elérhetők és felhasználhatóak lesznek akár a szolgálat átvételekor, akár később ha NOTAM információ ellenőrzése válik szükségessé.

BA2007-078-4P-4: Az esemény kialakulásában közrejátszott, hogy az irányító csoportok közötti szolgálatváltás idején kötött formájú és tartalmú eligazításra nem került sor, így a szolgálatra való felkészülés, az egyes irányítók által megismert információk nem voltak egységesek, sem teljesek és azok tartalma jelentős mértékben az irányítók szubjektív megítélésén múlt.

A Vb javasolja a HungaroControlnak, hogy vizsgálja felül a csoportok közötti váltások, illetve a munkahelyi váltások folyamatát, figyelembe véve a következőket:
kötelező csoportváltás előtti eligazítások megtartásának bevezetése

kötelező minimális idő bevezetése, melyet a váltás előtt és után az irányítóknak a forgalomtól függetlenül a munkahelyen, a forgalom megfigyelésével kell tölteniük munkatechnológiai utasításban rögzített szabványos metódus bevezetése az információk átadására Az egy párban dolgozó EC és PC irányítók munkahelyi váltásának legalább 15 percces időbeni eltolását.

Az intézkedéstől a Vb. azt várja, hogy az irányító csoportok közötti váltások során az információ áramlás szubjektív eltérésektől mentes, egységes formában és hiánytalan tartalommal kerül továbbításra minden irányító felé.

BA2007-078-4P-5:
Az esemény során az irányítók a munkahelyi váltást nem megfelelően hajtották végre és ezt a műveletet a gyakorlati szimulátoros képzés során nem is gyakorolták.

A Vb javasolja a HungaroControlnak, hogy a szimulátoros gyakorlatok során az irányítók gyakorolják a munkahelyi váltás végrehajtását különféle forgalmi körülmények között.

Az intézkedéstől a Vb. azt várja, hogy a jövőben a munkahelyi váltások szakszerűen történnek, amit biztosítja a megfelelő információáramlást és a repülésbiztonság folyamatos fenntartását.

BA2007-078-4P-6: Az esemény létrejöttében közrejátszott, hogy a korábbiaktól eltérően a mai jogi szabályozás lehetővé teszi azt, hogy az APP/TD szolgálat átadja az érkező légi járművet irányításra a TWR szolgálatnak anélkül, hogy az ráállt volna a végső bevezetést biztosító navigációs berendezés egyenesére.

A Vb javasolja a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légiközlekedési Igazgatóságnak, hogy vizsgálja felül a légiforgalom irányításának szabályairól szóló 16/2000. (XI. 22.) KöViM rendelet 2. számú melléklet, 4 fejezet. 4.3. pontja és a HungaroControl ATS Kézikönyv II. Rész, 1.5.4. pontja által, a műszeres megközelítést végző légijárművek számára biztosított biztonsági garanciákat.

A Vb. az intézkedéstől azt várja, hogy a jövőben a műszeres megközelítést végző légi járművek nem kerülnek ki a radar irányítás alól mindaddig, amíg nem vált bizonyossá, hogy a végső megközelítést el tudják kezdeni a számukra engedélyezett navigációs berendezéssel.