Kategória / Occurrence class: | Serious incident | |||||||||||||||
Dátum / Date: | 2009.04.10. | |||||||||||||||
Időpont / LT: | 9:10:00 | |||||||||||||||
Ország / Country: | Netherlands | |||||||||||||||
Helyszín / Location: | LHHH | |||||||||||||||
Sérülés / Airplane damage: | None | |||||||||||||||
Esemény leírása / Narrative: | Bejelentés szerinti eseményleírás: Az AMS-i 18C pályára való „Single Chanel" módban végrehajtott ILS megközelítés során a repülőgép baloldali, (parancsnok) rádiómagasság mérője (Low Range Radio Altimeter, tov:LRRA) a futókibocsájtást követően, hirtelen a valós értékről - 4 feet-re váltott át. Ezzel egyidőben a működő tolóerő automata (Autothrottle, tov:A/T) a kapott magasságjel hatására a gázkart alaphelyzetbe állította. A hajózó személyzet észlelve a hibás működést az A/T-t lekapcsolta, és gázkarokat a repülési szituációnak megfelelő értékre kézzel beállította. Ezt követően „esemény nélkül" folytatódott a RW 18C leszállópálya megközelítése, amikor is kb. 800 feet magasság elérésekor a parancsnok oldali LRRA a - 4 feet-ről hirtelen visszaállt a helyes magasság értékre. A leszállás további részében az LRRI helyes értéket mutatta, de közvetlenül a leszállás utolsó fázisába az Aural Warning (tov:AW) rendszer nem indította el, az aktuális 50 feet; 40 feet, 30 feet, 20 feet, 10 feet magasság értékek elérésénél (géphang nem mondta be), a szöveges magasság tájékoztatót. A helyszínen a KLM szerződött repülőgépszerelője megvizsgálta az LRRA működését, és rendellenességet nem állapított meg, a repülőgépet üzemképesnek minősítette. | |||||||||||||||
Esemény leírása / Narrative: | During a "Single Chanel" ILS approach to the RWY18C in Amsterdam after landing gears extension the captain's radio altimeter suddenly changed from 1800 ft. to read -4 ft. in altitude although the right-hand altimeter functioned correctly. At the same time the A/T activated full retard on the throttles. The PF immediately switched off the A/T and manually moved the throttle to the required position on the situation. At 800 ft. altitude the indication turned back to the correct value of altitude. On the remaining segment of the approach the LRRA system worked normaly but in the last phase the Aural Warning (50 ft. 40 ft 30 ft. 20 ft. 10 ft.) missed. | |||||||||||||||
Típus / Type: | BOEING 737-800 | |||||||||||||||
Lajstromjel / Registration: | HA-LOK | |||||||||||||||
Üzemeltető / Operator: | Hungary Malev - Hungarian Airlines | |||||||||||||||
| ||||||||||||||||
Induló repülőtér / Departure airport: | Hungary LHBP (BUD): Budapest/Ferihegy | |||||||||||||||
Érkező repülőtér / Destination airport: | Netherlands, Kingdom Of The EHAM (AMS): Amsterdam/Schiphol |